Gå til innhold

September: Bevegelse..


Gjest

Anbefalte innlegg

hei

 

er det slik at alle kjenner bevegelse her nå? Det kan være jeg kjenner noe, men er absolutt ikke overbevist om at det er babyen.. var på ultralyd for litt over en uke siden og alt var bra, så jeg har ikke tenkt å bli hysterisk ennå... men viker som om alle kjenner det nå...

 

jeg er førstegangsfødende og har morkake som ligger utover... er 19+0 på vei.

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 19+4 på vei, men kan ikke si jeg kjenner så mye jeg heller. Tror jeg kjenner noe av og til, men er ikke helt sikker... Men bekymrer meg ikke. Det kommer når det kommer. Ikke alle unger er like vet du!:) Kjenner ei, og hun kjente ikke liv før i 6.mnd. Men har ei nydelig jente den dag i dag! Så ikke bekymre deg så mye for dette.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror ikke det er noen grunn til bekymring. Jeg er i uke 20 og først nå kjenner jeg gutten min godt med små-spark. Første gang i uke 18, men veldig mye bedre nå. Tror det er veldig individuelt når man kjenner bevegelse. Har hørt alt fra uke 16- uke 24, så ingen grunn til bekymring, spesielt hvis morkaka ligger i veien. Da bruker han/hun den nok som bokse-ball enda! Jeg la meg flatt på magen i sengen og holdt en håndflate på ene siden og ga den andre siden et godt dytt første gang, og da kjente jeg han godt. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg venter vårt andre barn, og begynte å kjenne små bobler i uke 16. Er i uke 19 nå, og i den siste uka har jeg kjent liv hver dag. Men jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Sist gang tror jeg ikke jeg ble bevisst på bevegelsene før i uke 20. Så jeg tror det er helt normalt slik du har det.

 

Men gled deg til sparkene kommer. Det er en trygghet å hver dag vite at lillegullet er i fult vigør der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente faktisk noe første gang da jeg var 18+1, og har kjent litt hver dag siden. (Jeg er 19+4 nå.) Hadde faktisk ikke forventet noe slikt før om leeenge enda faktisk, så jeg ble veldig overrasket når jeg plutselig begynte å kjenne små dult og "leamus" i magen. Det er fortsatt veldig svake dult jeg kjenner altså, og jeg klarer ikke framprovosere det heller. Og det kommer til alle mulige tider, men aller mest når jeg ligger på ryggen i sofaen og slapper av, eller når jeg lener meg framover og "presser magen" (på jobben foran PC'n for eks.).

 

En venninne av meg var ikke sikker på at det var spark hun kjente før i uke 24 tror jeg, så det er ingenting å bekymre seg for - alle er forskjellige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at andre er som meg.. jeg syntes jeg kjente leamusaktige-bevegelser for noen uker siden, og har nok noen få nå også. Men om det er leamus eller barnet, det vet jeg ikke. Vi som er førstegangs vet jo ikke hvordan det kjennes ut! Men jeg tenker også at det kommer når tiden er inne!

 

Skal på ultralyd på mandag, og er kjempespent!!!!

 

klem til rogaland78 - vi er flere i samme båt vet du - fra en annen 78modell - også vår første!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man blir jo litt utålmodig men det er nok ikke noe å bekymre seg over. De kommer når de kommer:) Er uke 20 jeg og har "plutselig" begynt å kjenne masse aktivitet de siste tre dagene. Før det var det bare noen dult hist og her liksom, nå er det masse:) Litt rart altså, men gøy da! Det kommer når det kommer:)

 

Har morkaka nestenj oppi toppen jeg, så er ikke noe rart om det skulle ta enda litt lenger tid på deg,

 

vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...