Gå til innhold

Kan noen fortelle meg litt om ivf?

Anbefalte innlegg

Trodde aldri jeg skulle tenke tanken om ivf engang, men etter to år så må jeg kanskje begynne å tenke litt på det.

Hvordan går man frem? Får man noe dekket? Hva med overvekt i forhold til ivf? Hvor mye koster det? OG hva er sannsynligheten på at man blir gravid?

mange spm.. hvis noen gidder å svare så blir jeg glad:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4812969-kan-noen-fortelle-meg-litt-om-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

gå inn på www.fertility.no, der finner du en del.

Kan ikke så mye om dette selv, siden jeg akkurat har fått den skumle beskjeden om at jeg hører til her.. Det koster ca 17.000 i det offentlige. Tror man får dekket det som overstiger det beløpet i det offentige. Dette er for 3 forsøk. I det private er det en del dyrere. tror det koster 40.000 ++ for 3 forsøk...

Det er 20-30 % sjanse for å lykkes. man kan vel ikke være veldig overvektig for å få det tror jeg, men det vet jeg alt for lite om. Men jeg mener å ha lest det en plass. Håper noen som kan dette bedre enn meg gir deg et svar.

Hei Vibeke!

- Det er gyn. som henviser dere til IVF. Du må regne med ventetid før dere kommer i gang (ca. 9 mnd. på Riksen).

- Du må betale 1500,- i egenandel pr. forsøk + medisinene du bruker. Når du har brukt medisiner for 15 000,- dekker trygdekontoret resten.

- Du bør ikke ha en BMI på over 30 (overvekt kan være et problem, og flere her inne har visst fått beksjed om å slanke seg før forsøk).

- Riksen sier at det er ca. 30 % sjanse for å bli gravid pr. forsøk, og at 3 av 4 blir gravid i løpet av 3 førsøk.

:-)

Hei Vibeke,

Husker deg godt fra "ufrillig abort" siden der du har kommet med gode råd og erfaringer. Jeg hadde MA i oktober og syns jeg husker du også mistet i de tider. Jeg venter nå på å komme til samtale om ivf. Sendte søknad i slutten av mars.

Håper det snart blir vår tur å lykkes!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...