Gå til innhold

tilrettelegging av arbeid, til dere som jobber på småbarnsavd i bhg!!

Anbefalte innlegg

hvor mye arbeider dere? og hvordan er det tilrette lagt for dere på jobben. jeg er 15+5 nå, har vært sykmeldt ( 100%) pga av kvalme og vært veldig sliten. Nå må jeg tilbake i arbeid sier lege pga regler fra trygdeetaten osv. Jeg skal jobbe to halve dager i uka. men føler meg ikke i form til det. har så vondt i ryggen ( klarer knapt nok løfte min egen 2 åring) og stikkninger nedover rompe og lår.

Jeg har ikke noe godt forhold til sjefen og hun syntes det bare er slitsomt å skal ha meg der, fordi jeg er så ustabil i hvordan arbeide blir fremover. Og jeg tror ikke jeg blir noe bedre av å arbeide ett par dager i uken, der arbeids dagen består av løft, bøying, av og påkledning osv.

det er jo vanskelig å tilrettelegge på en slik avd men tror ikke legen skjønner det. Kan legen tvinge meg tilbake til arbeide som jeg selv føler ikke kommer til å bli bra pga av reglene er slik.

Fortsetter under...

hvilke regler er det snakk om???? eg vet om folk som har vært sykemeldt hele svangerskapet jeg.... hvorfor MÅ du ut i jobb igjen?

jeg jobber selv i barnehage , men har ikke vært noe dårlig i svangerskapet og har i grunnen jobbet mest med de store... men du kan ikke ev få byttet avdeling da? jobbe med de store barna i stedet?

det jeg har gjort når jeg har vært på jobb er å sitte meg ned på gulvet når jeg skal hjelpe barna med noe. jeg har bevisst ikke løftet på dem osv...og de har hatt stor forståelse for dette når jeg har sagt at da får babyen min vondt.... men som sagt, jeg har jobbet mest med de store.....

Det er snakk om at det skal være veldig ekstreme tilfeller hvis man skal være 100% i store deler av svangerskapet. fordi det er leder som skal tilrette legge til stor grad på arbeidsplassene.

jeg klarer ikke og orker ikke være ute i jobb igejn. møter så stor motstand på jobb og har mistet mye av motivasjonen til å gå ¨på jobb.

jeg er ped. leder på småbarns avdeling og har vært sykemeldt omtrent siden start av svangerskapet. De siste måndene pga bekkenløsning. Sjefen min sier de ikke kan tilrettelegge, ikke kan gå kortere dager osv. Uansett så har jeg såpass vondt at jeg ikke kan jobbe hva enn yrket hadde vært.

Foreløpig har ikke dette vært noe problem. Skal til legen i morgen, ny lege og hun er streng så da får jeg se om jeg må på jobb igjen. Haha jeg som ikke klarer å gå dit engang.

Jeg jobber i barnehage til vanlig jeg også, men er 100 % sykmeldt pga. bekkenløsning.

Hadde det under forrige svangerskap også og var sykmeldt 100 % i nesten et halvt år, og nå er plagene verre, så legen tror ikke at det blir noe jobbing på meg før nedkomsten... så her blir det lang ventetid.

Men jeg er også sykmeldt pga noen ryggplager jeg har slitt med siden fjor sommer da.

Jeg jobber i en avd. med barn mellom 3-6 år, og kan ikke utføre jobben min. Surt er det... :(

Hei!! Det er noe som heter at en skal vurdere aktivtet under sykemeldingsperiode og da er det sikkert det din lege har gjort, legene gjør nok litt forskjellig mht dette.... Synes det har kommet flere gode tips ang tilrettelegging her jeg (sette deg ned når det skal skiftes på...ikke løfte...skifte avdeling..) ....graviditet er jo i utgangspunktet ikke noen sykdom, vi har nok alle vondt både her og der til tider og jeg tror det er sunt å prøve å komme seg i aktivitetet i en eller annen grad, samme hvor lite det er.

Du får ha lykke til med forsøket, kanskje det går helt fint??

Annonse

At du MÅ tilbake kan ikke innebære annet enn at legen mener du er frisk nok til å være der to halve dager i uka. Problemet er at det er en arbeidstid og mengde som passer veldig dårlig i en barnehage, og det må du forklare han.

Jeg jobber selv på småbarnsavdeling og de første fire månedene så hadde jeg løfte-forbud pga bekkenløsning, så det var det de andre som tok seg av. Jeg gjorde mer av andre ting, feks ta kjøkkenet, ha samlingstunder osv.

Etterhvert har det blirr noe verre, men i tilegg har jeg hatt mye tak og kynnere samt en blødning, så nå er jeg 100% sykmeldt, ihvertfall inntil videre.

hvis ikke jobben klarer å tilrettelgge noe bra for deg...så må du si dette til legen, si at du ikke har mulighet å jobbe 2halve dager osv...hvis ikke legen godtar det,så ville jeg ha byttet lege;) lykke til...skjønner problemet, jeg ville heller ikke jobbet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...