Gå til innhold

September: Noen andre som er sykemeldt allerede?

Anbefalte innlegg

Jeg var sykemeldt i starten pga kvalme. Så jobbet jeg i litt over 1 mnd, og nå er jeg sykemeldt igjen. Sover dårlig, er plaget med hodepine, svimmelhet, trøtt og slapp. Føler meg litt svakelig, men orker bare ikke å jobbe akkurat nå.

Fortsetter under...

Er også sykmeldt, men håper det er av midleritdig karakter. Har fått en kraftig bihulebetennelse. I dag har jeg vært syk i to uker og har igget rett ut det meste av tiden. I går fikk jeg endelig medisiner. Håper jeg blir bedre fort. Er sykmeldt en uke til!

Jeg er ikke sykmeldt ennå, men har fått anbefalt 50 % sykmelding av en jordmor og akupunktør som jeg går til. Har vært i dårligere form fra uke 10-12, mer kvalme og oppkast, og mer trøtt og sliten. Har vært til fire akupunkturtimer, og det hjelper, er mindre kvalm, klarer å få i meg mer mat og har fått litt mer krefter, selv om jeg fort blir dårligere hvis det går mer enn en uke mellom akupunkturtimene ...

Ellers noen tips:

Floradix jernekstrakt (fås kjøpt i helsekostbutikker og en del dagligvarebutikker) har hjulpet på svimmelhet, mye vann hjelper på hodepine, Solaray Mega B-Stress (B-vitaminer) og ingefær kokt i vann hjelper mot kvalme.

Jeg vil helst unngå sykmelding, men det kan være at jeg bør det. Som jordmor sier: Det aller viktigste nå er at jeg tar vare på meg selv og babyen, og ingen vil takke meg hvis jeg presser meg for mye...

Annonse

skal til legen i morgen.. har hatt vondt i hoften og nedover i beinet siden jeg var 6 uker på vei, men nå orker jeg ikke mer.. jobber innen PU, det blir rett og slett for vanskelig.. håper jeg får 100% sykemelding, for dette er til tider veldig smertefullt

Jeg har vært sykemeldt fra uke 10. Kvalme og mangel på energi da, nå jobber jeg 30 % - har bekkenløsning og svangerskapsisjas. Har også hatt mye hodepine, men alt ser ut til å bli bedre med akkupunktur. Hodepinen ble helt borte - det anbefales å prøve.

• 2 uker senere...

Jobber 3 timer pr dag jeg nå(i barnehage)Ønsker egentlig å gå aktivt sykemeldt,men får ikke for trygdekontoret!! Har nesten ikke jobbet fullt i hele svangerskapet.Trodde ikke att det var mulig åbli SÅ trøtt å SÅ sur da men...jeg ble nå bare det da. Håper på bedre tider!!

GOD VARM SOMMER!!

hei hei.

har vært sykmeld fra januar på grunn av risiko svangerskap.

ikke noe søvn kaster opp og rygg og mage smerter.

glad jeg slipper å jobbe når kroppen ikke orker.

men det blir lange dager hjemme men må nesten lytte til kroppen når den sier i fra at nokk er nokk.

det er varmt hihi. håper ikke nurket blir for varm. hehe

gleder meg til å bli ferdig. selv om det er utrolig gøy og spennende å gå gravid.

er det noen som vet om et sted hvor di selger søvn på boks?? haha

ha en strålende dag i det fine vår/sommer været.

lykke til alle sammen.

....jeg jobber som lærer på ungdomsskole og har fått sååå kort lunte og er sååå umotivert og motløs! Jeg har ikke overskuddet til å holde 20 14-åringer i sjakk, timene raser ned rundt meg synes jeg, og det gjør meg sååå lei meg, og denne følelsen tar jeg med meg heim. Stakkars mann og barn. Så det går an å bli sur og tverr, har med at belastningen er større enn overskuddet å gjøre tror jeg. Føler meg utbrent, selv om jeg er "bare gravid", har ingen fysiske plager ennå- er i uke 21.....

Skal snakke med legen min i morgen, blir spennende å høre hvordan hun stiller seg til problemet mitt. Onsdag begynte jeg nesten å grine midt i en time! :-/ Ikke særlig gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...