Gå til innhold

Gir dere tran til babyen?

Anbefalte innlegg

Vi ga tran til vår eldste datter når fra hun var 6 uker til ca 1 år, deretter gikk vi over til Biovit.

Vår datter på 2,5 mnd liker overhodet ikke tran - alt kommer ut igjen - så jeg ser nesten ikke noen hensikt i å fortsette. Det er vel D- vitaminer de skal ha? Kan man gi babyen noe annet i stedet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4811446-gir-dere-tran-til-babyen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gir tran til babyen min. Såklart synes han ikke det smaker godt, men det er jo sunt. Så det må vi bare venne ham til.

Det er blitt en god del klær med tran-flekker her i huset nå, men det bryr jeg meg lite om. Sunnhet er viktigere enn klær for meg!

Annonse

Har funnet en fin måte å få i babyen vår tran på. Hold skjeen med tran med skaftet opp mot nesen til babyen, slik at tranen på en måte glir ned i bakkant av tungen. Hold skjeen slik i 10-20 sekunder, mens babyen svelger og ta den ut.Nå er den tom! Når du holder skjeen slik renner ikke tranen ut av munnen.Det kommer faktisk ikke en eneste dråpe ut av munnen på babyen. Håper du får det til. Skulle ønske jeg hadde visst dette med de to andre barna mine. Hadde spart meg masse arbeid på den måten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...