nicknavn Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 I dag har gutten min på 7 mnd. hadd fire bleier med lys nesten hvit avføring. Avføringen er bløt i konsistensen og den siste luktet syrlig. En av besje bleiene luktet forferdelig. Han har ikke fått tenner enda, er i ok form, ikke feber og spiser normalt. Jeg har prøvd å søke på nettet, men finner så lite om baby og lys avføring. Er det noen som har erfaringer med det?
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Jeg hadde ringt helsestasjon eller legevakta jeg.
beky Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Hei ! Min gutt hadde det i noen dager, hadde veldig lys avføring. Han hadde samtidig dårlig matlyst og ikke helt i form. Det gikk over etter et par dager. Vet ikke helt hva årsaken var, men hos oss var det helt ufarlig og tegn på litt "magetrøbbel"
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Datra til venninna mi har omtrent helt hvit avføring. Den er fastere enn grønnbæsjen til jenta mi...helt kornikorn liksom. Hun sier det er fordi hun kun får mme...har det hver gang!
nicknavn Skrevet 20. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2006 Han spiser to grøtmåltid, mme innimellom og et middagsmåltid. Han virker i fin form, prøvde å ringe helsestasjon men de tar ikke tlf. Lege/ legevakt tror jeg jeg venter med, siden han ikke er dårlig.
Tirilille Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Jenta mi på 2 år avslutter gjerne en infeksjon (forkjølelse ol) med noen dager med lys, hvit avføring. Vet ikke helt hva det kommer av, men når små barn er syke, er de jo ikke bare syke i halsen slik som vi. Lymfene i magen jobber når barna får en vanlig infeksjon, og jeg antar det er derfor de også blir litt løs og rar i magen. Vet ikke om dette er tilfellet hos deg, så du får jo se det an ett par dager så lenge han får i seg nok væske og spiser greitt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 Jenta mi hadde vannaktig og hvit avføring i nesten 1 uke.Alt som kom inn, kom fort ut igjen. Vi dro en kveld på legevakta for å forsikre oss om at det ikke var noe galt. Bare diare sa legen, men ba oss kontakte fastlegen for å få tatt prøver, hvis det varte i over 1 uke. Bare viktig å få i nok veske, så den lille ikke blir dehydrert.
nicknavn Skrevet 20. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2006 Han har vært forkjøla, feber og hoste for 3 uker siden. Det er kun hosten som sitter i. Mulig det er derfor den er lys. Siste og 5 bleie, var den litt grønnere med lyse striper og litt slimete. Han drikker og spiser godt.
stjerne3 Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 Lys avføring KAN indikere sykdom i lever/galle-systemet. Spesielt dersom han samtidig har mørk urin. Jeg ville ha kontaktet lege og fått han undersøkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå