Gå til innhold

mareritt om voltekten igjen etter fødsel

Anbefalte innlegg

mange år siden dette skjedde å jeg har lagt det bak meg og bearbeidet føelsene samt gått i terapi i flere år.det har gått bra veldig lenge,under graviditeten også.

fødselen var lang og hard,men jeg følte meg trygg,men måtte klippes og revnet så jeg har enda smerter nedentil.

jeg har fæle drømmer om natten nå og har en sånn angstfølelse i magen som jeg gikk med i mange år.

jeg vil ikke at dette skal komme opp igjen,har jo en datter nå.

noen andre som har eller har følt noe lignende etter fødsel?kan være hormoner som gjør det kansje?

takker for svar

Fortsetter under...

om ikke en profesjonell, så må du iallefall prate med noen om dette! få satt ord på ting, og jobbe deg gjennom det! en hard fødsel kan helt klart sette i verk slike "glemte" følelser-- ikke la dette ødelegge for deg, igjen!! you go girl--

Det er klart at de store hormonforandringene gjør deg mer sensibel til gammel bagasje, spesielt nå som du har en liten å beskytte...

Snakk med helsesøster/jordmor om dette ganske kjapt, så får dere nok styrt følelsene i en funksjonell retning. Det er også klart at en fødsel kan være traumatisk, og det kan være lurt å ha en "snakke igjennom fødselen"-samtale med jordmor/legen som forløste. Det har du rett på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...