Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i det forvetne hjørnet i dag, ny epoke med stor jente, vettu!

Kaia 13mnd er den rolige (men veldig sjarmerende) typen, vanligvis, har faktisk begynt å krabbe for bare tre uker siden. I det siste har hun begynt å vræle bare for stemmepraktens skyld. Selvsagt er dette noe uvanlig for oss, hun gråt vanligvis bare når det var noe. Hvordan håndterte dere dette, går det over snart (hehe).

(Regner med at den store trassperioden kommer snart, hun prøver seg om hva som er lov og ikke, og gråter krokodilletårer for å få viljen sin, rister på hodet... Virker selvsagt kjempebra på besteforeldre, da...)

Hjelp...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4810103-stemmen-sin-skrik-og-hyl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å si. Kommer jo an på hva dere ville gjort om hun ikke vrælte. Kommer det f.eks etter en lang stund for seg selv, så kan det jo være en måte hun har å si fra om at nå trenger hun litt oppmerksomhet. Kommer det vræl bare sånn "av seg selv" uten at dere kan koble noen grunn til det, så er det bare å overse. Det går over av seg selv denne perioden med å prøve ut stemmen.

Litt morsomt forresten, vår eldste jente (nå tre år), begynte også først å krabbe i den alderen. Ikke alle som er så kjappe i vendingen og det føltes som hun var den eneste i verden som tok seg så god tid før hun ville ut i verden. Du verden det er moro å se når de endelig forflytter seg rundt på egen hånd. Hun tok sine første steg mellom møblene da hun var 15 mnd, men gikk først ordentlig stødig (også ute med sko) da hun var 18 mnd.

vræle som i grining? matilde (og mange med henne) hadde en periode da hun var yngre hvor hun skulle teste stemmen og det meste av lyder var med et ubehagelig desibelnivå. men det var syngig/skriking(ikke gråt). nå når hun er året så kan hun furte, hyle av frustrasjon og sinne, men det begrenser seg til de situasjonene hvor det er noe hun ikke får lov til, eller hvis hun savner oppmerksomhet (feks hvis hun leker på gulvet mens jeg er på badet og plutselig savner meg). nå er det ikke "til stadighet" så jeg regner med det jeg nå opplever er på et nivå jeg kan forvente at det holder seg på i noen år, hehe... som regel så gir hun seg når hun ser at det ikke funker, og hvis ikke så er oppmerksomheten hennes forholdsvis enkel å lede over på noe hun syns er morsomt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...