Gå til innhold

Mat, til min lille store jente...

Anbefalte innlegg

Nå er Kaia nesten 13mnd, og spiser "alt" unntatt nøtter, honning og slikt...

Vi har hatt en del byer med magesjau i det siste, det er (forhåpentligvis) over nå, og hun spiser som en gal til tider, valkene er heldigvis tilbake. Hun er heldigvis en stor jente, nesten 80cm nå!

Det jeg lurer på er, er det merkelig å gi "middagstype" mat både til lunsj (hun får det i barnehagen, standard for Tyskland), og til middag? Hun legger seg kort tid etter middag (fem-seks-tiden, legger seg syv), får flaske før sengetid, pupp når vi legger oss. Da blir det altså bare grøt/brødmåltid på morgenen, pluss litt mellom-mat på ettermiddagen. Hun spiser nemlig bedre ved et middags-type måltid enn ved et grøtmåltid på ettermiddag/kvelden?

???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4809667-mat-til-min-lille-store-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det må da være greit, vel? Er jo som regel både varierte grønnsaker og fisk/kjøtt i middagene, og det er jo bare sunt, det. Vår yngste jente er omtrent på samme alder og spiser på en måte også middag to ganger - en gang i bhg kl 15 og så hjemme kl 1630. I tillegg spiser hun brød til kveldsmat kl 1800 og lunsj. (og to ganger frokost - først en skive hjemme og så en skive i bhg). Hun er ei skikkelig turbojente, så kaloriene svis visst av like fort som de kommer inn. Temmelig forskjellig fra storesøsteren som ikke rørte seg av flekken før hun var 10 mnd - da fant hun ut at det gikk visst an å åle seg litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...