Gå til innhold

Oktober: Sol og gravid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det ikke gjør noe. Alt med måte selvfølgelig. Må bare huske på at man lettere kan få pigmentflekker når man er gravid.

Har ikke gjort det selv,men må innrømme at det hørtes litt deilig ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge man ikke overdriver, så. Jeg har tatt sol noen få ganger i graviditeten. Tar aldri mer enn 20min om gangen og max en gang i uken. synes det er nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sol en gang i mnd.,og får veldig fin farge nå:) Skal ikke være farlig,men man skal ikke ligge rett ut på rygg, men dra bena litt opp, husker ikke fra hvilken uke det var, det kjenner man nok selv,kroppen sier i fra vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen min, og han sa at det ikke er farlig i det hele tatt. Solariumsstråler og sikkert vanlige solstråler også, trenger bare noen få millimeter inn i huden, så fosteret ligger trygt isolert.. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de sier kan være "farlig" med solarium er at fosteret kan bli overopphetet.. Kan ikke svette inni magen vår så de bruker mye lengre tid til å komme ned til normal temperatur igjen... Dette er det samme som gjelder for hard trening, blir man veldig varm enten på den ene eller andre måten så kan det være fare for overoppheting... (Men tror det skal mer til enn noen minutter i sol...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solarium i seg selv er vel ikke farlig skulle jeg tro.. Men det er vel pigmentflekkene jeg er mest redd for. Så jeg for min del tar ikke sol. Da jeg gikk gravid med andremann var jeg på ispilking i påsken og etter det har jeg vært plaget med mørke flekker i ansiktet som kommer hver sommer når solen tar. Ikke veldig pent.. Og de er like ille nå 7 år etter. Men det kommer kanskje ann på hvor ømfintelig huden din er..

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...