Gå til innhold

Angående menn og fødselen..

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor typene deres befant seg under fødselen, fikk de se hva som skjedde eller måtte de holde seg ved deres side hele tiden?. Min mann var veldig interessert i å følge med og var masse både ved min side og nede og kikket. Har i ettertid fått mange kommentarer som : Æsj, SÅG han? GUd så ekkelt, og Det hadde jeg aldri latt min mann få gjøre.. osv.

Hva syns dere? Syns det blir feil å nekte ham å se sitt eget barn bli født, og hvorfor er det ekkelt, det er jo helt naturlig å føde vel?

Eller??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4809144-ang%C3%A5ende-menn-og-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han heldt seg oppe ved hovudenden for det meste, men då hovudet til babyen var kome ut, måtte han jo ned og kike:). Eg trudde på førehand at eg skulle tykkje det var ekkelt at han såg kva som føregjekk der nede, men når det kom til stykket, gjorde det meg ingenting. Hadde meir enn nok med meg sjølv!

min kjæreste fikk ikke lov av meg å se. Jordmor sa til oss at nå er hodet ute, vil dere se? jeg kunne få speile, men nei takk!! Jeg hadde en hard fødsel, holdt på i 35 timer, og ville bare bli færdig.

Hadde ingen ønsker om at min kjære skulle se der nede...

Han hadde ikke ønske om å se selv heller...

vi var begge enige i at han ikke skulle se så mye der nede under fødsel, og egentlig tror jeg han syntes det var ekkelt bare å tenke på, men når nurket var på vei ut kikket han alikevel og syns det var noe av det fineste han har sett;o) Jeg er veldig glad for at han fikk sett sønnen sin møte verden utenfor for første gang!

Annonse

Han holdt seg for det meste hos meg, men under pressinga og når babyen kom ut så kikket han der nede.

Jeg brydde meg ikke om det der og da, men hadde sagt på forhånd at jeg ikke ville at han skulle se der, men han gjorde det likevel. Men når jeg tenker meg om så var det ikke så farlig alikevel, han ville jo bare se barnet sitt bli født.

Jeg tror han satt oppe ved hodet mitt, men det er mulig han kikket litt der nede også. Jeg var helt i ørska, så jeg husker ikke helt. Jeg hadde øynene igjen nesten hele presstiden og åpnet dem ikke før jeg kjente poden kom ut... Uansett så spilte det ingen rolle for meg hvor han så. Det fikk han bestemme selv. :-)

Med mine 1,60 cm er det ikke langt fra topp til tå, så mannen min fikk både tatt seg av meg, og sett at snuppa vår kom til verden! :-) Heldiggris!! Hvorfor skulle han ikke det forresten? Han har jo sett hele kroppen min før, så for meg er det mer naturlig at han ser det enn jordmor...

Annonse

Hadde nok ikke brydde meg om han var der nede og kikket...skulle gjerne sett selv jeg, akkurat når tulla kom:)

Han holdt seg ved min side da, det var hans valg. Fulgte ikke med på hva han gjorde...var alt for opptatt:o)

Vi var egentlig skjønt enige om begge to at han kunne holde seg oppe ved hodeenden av sengen. Men når alt sto på så fikk mannen min faktisk litt "arbeidsoppgaver" av jordmora, så han ble liksom litt assistenten hennes. Fikk beskjed om å gjøre ditt og datt og holde benet mitt sånn og sånn, mens jeg pressa for harde livet. Så da fikk han jo plutselig orkesterplass da!....hehe.. Men jeg tenkte ikke noe særlig over at det var ekkelt eller noe. Regnet med at hvis det ble for mye for han så hadde han bedt om å få flytte seg, kjenner han da såpass ;o)

Og bare for å ha sagt det; Da snuppa til slutt kom ut hørte jeg stolt ved siden av meg "DET ER DET RÅESTE JEG HAR SETT!!!" ...så en fødsel gir ikke nødvendigvis noen negative varige men for gubbene våre :o)

Min kjære var oppe med meg stort sett hele tiden, men da hode viste seg tok han en titt. Jeg syns det var helt greit. Hadde det vært omvendt, ville nok jeg sett også.. Syns det er merkelig at noen syns det er ekkelt osv. Det er jo en fødsel, det kan i mine øyne aldri bli ekkelt.

lovde meg selv og sa til mannen min aldri om han skulle se lengre ned enn navlen min=) hehe

gjett om vi brøt den reglen da;)..han hylte* ser han ..no kommer han masse svart hår*

..var helt i fra seg ....

Hadde ikke trodd at jeg kom til å tillate at han så men det ble så utrolig naturlig...

Så no når lille gullet kom ble det det samme...

han kikket og gliste og var så stolt...

vi har diskutert dett også i etterkant,..aldri om han ville misset det..DET / DE øyeblikkene..sa han så stolt!

Men det er vel ikke alle mannfolk som tåler inntrykket=)

Hehe, min lovde å holde øynene unna, men det klarte han selvfølgelig ikke. Tror nok han angrer på det, for han gikk rett i bakken, slo hodet i veggen og ble liggende:-) Det ble jo en morsom historie i ettertid, men var ganske ekkelt der og da for jeg visste ikke om det gikk bra med han, alle som var i rommet var opptatt med å fu ut babyen. Bør vel også nevnes at det var tang og klipping med i bildet, så ikke så veldig rart at det ble for tøft å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...