♥ Snøblomst ♥ Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Hvordan sover babyen din? Har dere fått gode rutiner? Vår gutt sover mye på dagtid men må alltid hjelpes til søvn (tur med vogna, biltur), han sover da gjerne 3 timer i slengen kanskje 3 ganger for dagen. Om kvelden har vi siste måltid klokka 22.00 og da sovner han rundt 23-23.30. Våkner igjen for mat mellom 03 og 04 og sovner igjen etter en time. Sover da et par timer fram til 08.
Dennis og mamma`n Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 Hei! Gutten min er snart 7 uker, har litt rutine nå, men jeg forventer ikke at vi skal klare å holde på denne rutinen da. Noen ganger sover han på dagtid, andre dager er han våken, så det varierer, men matingen og den eventuelle duppen kommer på cirka samme tid vær dag. Han legger seg i 21-22 tiden, sover til 04.30-05.00, da får han mat, etter en halvtime så er han i sin egen seng igjen. Sover da frem til 08.30-09.30. Syns ikke jeg kan klage på denne rytmen da, men den kan vel forandre seg enda, så jeg er glad så lenge det varer med å få en del timer søvn på natten.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 22. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2006 Ja, det høres jo ut som dere har en super rytme! Misunner deg litt den natten nå ja. Gutten vår har styrt litt de siste dagene. Mistenker at det kan være at han vil ha mere mat (bruker mme å skal øke opp i følge mengdeangivelsen om en uke). Har gitt han litt ekstra og tror vi må øke opp allerede nå :0)
Sjokoholikern Skrevet 23. april 2006 #4 Skrevet 23. april 2006 Gutten min er 8 uker i dag, ingen ordentlig rytme her i huset; Han sovner mellom ti og to om natten, og natten varer frem til mellom 10 og 13 om morgenen. Første sove-"pulje" er på 3-5 timer, så våkner han ca annenhver time etter det for å få mat, hvor hver matpause er på ca 20 min. På dagen sover han en eller to ganger i to-tre timer. Hver dag er forskjellig! Jeg har bare fulgt babyen hittil, regner ikke med noen fast rytme før om en mnds tid.
Katta & Lille Plom Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Min jente er snart syv uker, og nå synes jeg vi begynner å bli så godt kjent med henne at vi forstår henne. Vi har ikke noen fast rutine ennå, jeg lar henne bestemme når hun skal få mat, og det har vært ca hver fjerde time hele døgnet. For to uker siden begynte hun så vidt å sove litt lengre økter om natten enn om dagen, men tidspunktene var uregelmessige.Hun har i det siste styrt voldsomt om kvelden og villet ha mat annenhver time fra seks-syvtiden om ettermiddagen til tolv-ettiden om natten. Veldig urolig akkurat ved solnedgang. Til å begynne med trodde jeg hun hadde vondt i magen, men jeg oppdaget fort at hun bare var veldig sulten om kvelden.Jeg antok at det var fordi hun ville øke inntaket for å sove lengre økter om natten, jeg håpet ihvertfall det! Igår var hun plutselig ikke oppkavet om kvelden, bare glad og fornøyd. Hun ville riktignok ha mat annenhver time, men etter bading, pysj og kvelds ved 22.30-tiden la jeg henne i sengen sin, og hun sovnet selv og sov helt til 7.00 imorges! Jeg tør ikke akkurat å kalle det rutine ennå, men det er lov å håpe...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå