Gå til innhold

5 mnd og to uker - avvenning av nattpupp

Anbefalte innlegg

Nå er jeg såå trøtt. Lillejenta surrer så mye om natta og ligger våken lenge etter at hun har fått pupp (5 mnd og to uker gml)

Nå har mannen min fri i tre dager og vi tenker å bruke nettene til å venne ho av med puppen. Regner selvsagt med at vi må bruke mer enn tre netter.

Er det noen som har noen gode tips til hvordan vi skal gjøre det?

Fortsetter under...

Hei!

Vi har en sånn på snart 5 mnd, og vi har akkurat begynt med avvenning. Ikke alle nattemåltider, men vi ønsker at surringa slutter og at det holder med ett måltid om natta. Maks.

Det vi har gjort er å lese den sleepsense boka, og vi har prøvd i 1 1/2 døgn og det er kjempeforskjell allerede!! Vet ikke om det er tilfeldig eller om det virker. Greia er iallfall at babyen skal lære seg å sovne av seg selv når det er trøtt. Det innebærer at hver gang han skal sove, så legger vi han i senga si i våken tilstand. Koser med han og sier "nattinatt", og så går vi fra han. Av og til skriker han, og av og til ikke. Han har skreket to kvelder i ca 30-45 min, men da har vi vært inne og kost med han hvert 8ende minutt. I går sovnet han åtte, fikk mat kl 10 og 2, og våknet 7! Nå sover han igjen. Det er vel bra det! Kan jo legge til at det er nesten en mnd siden jeg sov 3 timer i strekk sist...

Tar gjerne imot andre tips!!!!!!!!!

Hei. Me drive me dette no. Dreiv på først ei veke med gradvis mindre oppvåkningar kvar natt. Etter 4 - 5 neter sov ho to neter rundt. Pappan og ho ligg i same rom og eg på eit anna rom. Han gjev ho smukk og vatn på flaske. Ho er no nett 6 mnd og får 3 måltid om dagen. To gonger graut og middag. Eg ammar i tillegg så det er der problemet ligg.

Ho har ikkje skreke på nattestid etter puppen så det har gått over all forventning. Etter ei veke fekk ho feber som reaksjon på vaksine og eg måtte berre amme ho to gongar den natta. Da var det gjort. Da måtte me på an igjen fra starten. Har no dreve på fire neter att og i natt gav pappa smukk to eller tre gonger.

Eg har no sove på eit anna rom nesten to veker og håpar snart å flytte tilbake på rommet vårt. Pappaen står på og har dreve på alle desse netene sjølv om han skulle opp kvart på seks fleire av dei. Han jobbar skift så me er heldige sånn.

Må legge til at han stiller opp heile tida og han er den som er mest bevisst på at me må vera konsekvente.

Har også gut på snart fire år som sove vegg i vegg med pappan og jente vår, men han har sove godt uansett.

Kan dette vere ein ide hjå dikka og? Viktig at ho har innført tre måltid om dagen. Det kan de starte med no når ho er så stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...