Gå til innhold

Kan noen gi meg en forklaring på hvorfor det er ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

ekkelt pga de er i stand til å snakke til og med....de vet hva de får osv.....æsj

Skrevet

Oj da! Her var det mye følelser Halloween-mamma!! Men kan ikke helt forstå hvorfor du absolutt skal henge meg? Jeg prøvde bare å peke på at det er saklige og usaklige argumenter fra begge sider i denne saken. Og jeg har ikke sagt at et barn kan få for mye kos, nærhet og omsorg, bare at amming ikke er en forutsetning for å gi dette i massevis. Og det håper jeg du også kan se? Jeg ammet til barnet mitt var seks måneder, og vet hva det vil si i nærhet, og mener ikke at jeg har fått noe større avstand til barnet mitt etter at vi sluttet med det. Jeg regner forresten med at de aller fleste som ammer etter fyllte ett år, gir fast føde i tillegg, så argumentet om at det ikke er nok næring, holder ikke det heller, sånn jeg ser det. Men ville som sagt bare peke på at begge sider har argumenter som holder. Så vidt jeg vet har ingen lidd av å ikke bli ammet etter ett år, akkurat som at ingen har lidd av å bli ammet lenger enn det.

Perverst- og ekkelt-argumentene derimot, er usaklige og umodne, og fortjener ikke å bli kommentert.

Skrevet

Å fullamme barnet sitt frem til de er 1år, går helt fint så lenge man gir et tilskudd av jern fra 6 mnd. Dette har jeg gjort med begge mine, og det har fungert veldig fint.

Barna mine fikk tenner før 4 mnd, og det argumentet blir for dårlig å bruke.

Etter 1 år fikk de fast føde i tillegg til pupp fram mot to årsalder.

Husk at det er dette som redder barna fra den sikre død i u-land. Og næringstoffene i mm er på topp i hele ammeperioden, så lenge mamma drikker og spiser godt selv.

Så til deg, anaonym:

Kanskje du skulle lære deg litt mer om dette? Virker på meg som du er totalt uerfaren og rett og slett litt tett i pappen....

Men godt å lese at det er mange mødre her som ikke tenker som deg.

Skrevet

og jammen meg godt ikke alle tenke som deg heller...da hadde verden vært en fæææl plass....finn noen andre å plage

Skrevet

...jeg bare lurer på om ikke du skulle vært innlagt et sted????

Skrevet

Du, anonym som ødelegger her, hvor gammel er du og hvorfor gjør du dette? Har du barn? HI

Skrevet

Hvorfor? Kjedelig hverdag? Kan du ikke være på kranglesiden, eller er du kastet ut derifra?

Skrevet

det er jo du som pleier å krangle her inne jo. Hobbyen din eller?? Husker jeg spurte om alderen til en frekk anonym i et annet innlegg og hun var også 28 år. Tenk at du er 28 år har 2 barn og oppfører deg på et såååå lavt nivå....Glad jeg ikke kjenner folk som deg personlig.

Skrevet

til deg som sier at mæringsstoffene er på topp i hele amme perioden, tror jeg du tar litt feil, mener å ha hørt at de avtar litt etter at barnet er 1 år, de tar ihvertfall ikke imot mm på sykehus fra mødre der barnet er eldre enn 1 år. Dette med tenner synes jeg er et usaklig argument. Alle unger får da tenner en stund før de fyller 1 år? Jeg ammet eldste mann til han var over 2 år, og vi var fornøyde med det begge to, særlig han kanskje. Da ungen var veldig aktiv i utg pungtet tror jeg han fikk slappet av i disse kosestundene med puppen, han fikk da bare morgen og kveld på slutten, men jeg merket at det roet han ned på kvelden. Jeg kommer nok ikke til å amme lillemor like lenge, men deffinnitivt til hun er godt over 1 år iallefall. Så lenge det lar seg gjøre selvfølgelig.

Skrevet

det vet du ingenting om...kanskje du kjenner meg??

Skrevet

Det kan godt hende, men jeg prøvde å levere melk til sykehus da min sønn var litt over året, men fikk beskjed om at næringsstoffene i melka var lavere når barnet var over 1 år, derfor kunne de ikke ta imot mm fra meg da.

Skrevet

Det er fordi næringen i melken tilpasses alderen på barnet du ammer. Melken er enda full av antistoffer. Blir som en liten vaksine hver dag! Det er hovedårsaken til at jeg skal amme mitt barn til hun er over ett å skal begynne i barnehage.

Skrevet

som jeg skrev tidligere så skal jeg også det, er overhodet ikke imot å amme lenge

Skrevet

det er nok bare en gjeng med idioter som er ute etter å provosere....idioter med døde hjerneceller kaller jeg de!!!!! vet ikke hva de prater om...hadde de hatt høy utdannelse som de sier så hadde de holdt kjeft og ikke dummet seg ut dom de gjør!!!!!! (mamma til en nydelig jente på snart 6 mnd!)

Skrevet

de som ammer etter 1 år er duster

Skrevet

Mye teit dere skal krangle om også da. kan ikke de som vill amme barna etter de har fylt 1 år få gjøre d da.. ingen som trenger å legge seg borti det.. er jo opp til hver enkelt å bestemme hvor lenge man skal amme ongen sin... Faen det fins da så mye annet man kan bekymre seg over istede for å bruk tid på å irritere seg over andre..

Skrevet

Tydeligvis èn anonym som VIL lage debatt om dette, som skriver innlegg og svarer seg selv ;) ("enig" og "ekkelt ja"....)

Skrevet

det er iallfall 4 ulike anonyme her altså...smart ass

Skrevet

men ekkelt er det å amme til de er over året

Skrevet

man anbefaler og amme barnet til de er 2 år,så det er så naturlig att... :) fikk pupp til jeg var 2 jeg ja;) aldri hørt noen har sagt at det er ekkelt å amme 1 og 2 åringer før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...