Gå til innhold

Kan noen gi meg en forklaring på hvorfor det er ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å amme når barnet har blitt et år? Ikke de gamle frasene om at" den er så stor" osv. Gi meg den egentlige grunnen, for ærlig talt: en ett-to åring er da ikke stor. De bruker bleie, smokk osv.. Hvorfor er det ekkelt?

Skrevet

Det er ekkelt fordi de er store da...De kan finne frem til puppen selv, det er litt perverst rett og slett

Skrevet

Herregud, tror det er du som er pervers som syns at det er perverst.

Det er da det mest naturlige i verden å amme sitt barn.

Hva i all verden er perverst med det da?

Skrevet

Selv nyfødte finner frem til puppen selv da, for å kverulere litt ;)

Skrevet

(ergo må det jo være perverst å amme, fra første stund ;)

Skrevet

de finner den ikke under genseren

Skrevet

Så det er ekkelt når barnet begynner å få dreisen på finmotorikk og pinsettgrep da, haha...syns du er litt sneversynt her nå ;)

Skrevet

perverst?? Synes du det er noe sexy ved disse små??? Det er DU som er pervers, synes jeg da

Skrevet

nei, det er artig,men de skal ikke fikle med mine bryster

Skrevet

det SER perverst ut...litt treg du eller?

Skrevet

Hvorfor SER det perverst ut? Gi meg en god forklaring på det?

Skrevet

Hvorfor er det pervers da? Det er jo bare melk fra en pupp som barnet får. Hva er så mye verre med det enn å gi en flaske med melk?Barnet får i seg masse antistoffet og får et lite avbrekk fra en ellers travel hverdag. Jeg vil påstå at de som synes det er pervers har et litt merkelig syn på seksualitet. Amming og barn er IKKE pervest!

Skrevet

Det er ikke alt vi trenger å forklare. Noen er komfortable med det, andre ikke. Det er vel greit det? Det viktigste er jo at de blir ammet den første tiden?

Skrevet

travel hverdag? et lite barn skal ikke ha travle hverdager...det er forresten du som er rar og pervo

Skrevet

Helt enig med deg, Petrina. Jeg tror nok ikke anonyme som synes det er perverst er den skarpeste kniven i skuffen her. Får håpe opplysninger i fremtiden kan hjelpe de som ikke vet bedre.

Skrevet

Syns denne diskusjonen begynner å bli veldig usaklig..

Skrevet

kan opplyse om at jeg har myyye høyere utdanning enn dere noensinne kommer til å få...Ømt punkt det der med travel hverdag eller???

Skrevet

Ja, det gjør den. Noen som vil komme med noen saklige synspunkter? Har fortsatt ikke fått noe skikkelig svar...

Skrevet

Denne diskusjonen tok jammen ei vending som høyrer til på kranglesida!

For å vere litt seriøs: når ungen er over 1 år, kan han jo ete vanleg mat, og drikke kumjølk, så han er ikkje lenger avhengig av MM/MME for å få i seg næring. På det grunnlaget går det kanskje an å argumentere for at ungen er for stor til å verte amma, og at det dermed er unaturleg.

Men mjølka inneheld jo framleis antistoff som er bra for helsa til ungen, for ikkje å snakke om at ungen (og mora) tykkjer det er kos med amminga. Slik sett har eg ikkje noko problem med å skjøne dei som held fram med å amme litt også etter at ungen har fylt 1 år.

Og ekkelt...det er jo eit kulturspørsmål kva vi oppfattar som ekkelt. Og kor kropps- og sexfiksert kulturen vår i dag enn er, har han svært liten, og raskt minkande, respekt for den naturlege kroppen. Alt som har med denne å gjere, vert i aukande grad oppfatta som kvalmt og ekkelt. Vi nærmar oss amerikanske tilstandar, særleg mtp kroppshår. Hadde trudd amminga skulle unnsleppe dette hysteriet, men når ein ser diskusjonen over her, kan ein jo lure.

Skrevet

Er jeg rar og pervo fordi jeg sier barn har travle dager slik som resten av familien har? De er vel en del av famililen de også..

Skrevet

amming på 1 åringer er iallfall eklere enn kroppshår

Skrevet

hva har utdanningen din å si oppi dette her da?

Skrevet

uffa...dette ble tåpelig! Er det ikke ok med ulike følelser på området da? Det er ikke alt som trengs å forsvares vel? Enten det er å amme lenge eller ikke lenge. Jeg er klar over at det å debattere er bra på enkelte områder, men tydeligvis ikke på dette når det begynner å ramses opp utdanningsnivå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...