Gå til innhold

Ville du jobbet for denne mannen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hater sjefen - en klisje jeg faktisk aldri trodde jeg ville bruke. Jeg har alltid kommet overens med sjefer og kolleger - og jeg har hatt mange jobber. Men DENNE sjefen...!

Å fortelle alt om denne mannen ville tatt like mye plass som et leksikon, så jeg prøver å gjøre det så kort og oversiktlig som mulig. Dette er bare noen av problemene jeg har støtt på i løpet av 1,5 år:

* Får ikke arbeidskontrakt ("hva skal du med det? Er du så redd for å miste jobben du da?")

* Får ikke lønnsslipp ("jeg hater papirarbeid! Klarer du ikke å finne ut hvor mye du tjener ved å se på kontoutskriften din?")

* Registrerte meg ikke i arb.takerregisteret (konsekvens? blir du sykemeldt, får du ingen penger, for Trygdekontoret vet jo ikke at du jobber der)

* Rundet lønningen NEDOVER ("jeg synes det er enklere med runde tall"!)

* Nektet å gi meg lønn på helligdager fordi han mente jeg hadde så høy timelønn (ulovlig å gjøre dette ifølge KFO)

For å si det sånn - jeg er glad jeg snart skal ut i fødselspermisjon - og jeg kommer aldri i livet tilbake!

Fortsetter under...

Jeg har litt lignende forhold på jobben min. Ikke fått arbeidskontrakt., vært der snart ett år, dermed ikke lønn på arbeidsdager som evt er helligdager. Ble nylig sykemeldt, og da hadde de ikke reg meg heller.men har ordnet det nå..Jeg har alltid hatt et godt gorhold til sjefen, men nå er det vanskelig syns jeg.

• 2 uker senere...

Eh... Du har ikke vurdert å kontakte arbeidsmiljø kontoret. Han driver med helt ulovlige ting! Ville faktisk anmeldt han!!!

Det er en selvfølge å reg. i arb.tak.reg, han skal jo bet avgift!! og kontrakt skal være på bordet senest en mnd etter start! Du vil nok ikke ha krav på fødselspenger heller, siden du egentlig ikke jobber der..? Men du har jo fått penger fra hans firma på konto og har dermed bevis for å ha mottatt lønn fra denne mannen.. Vet du noe om det er blitt betalt inn skatt for deg ?? Det er det en lønnslipp skal bevise!! Blandt annet.

LYKKE TIL!!!

Tror du kan trenge det..?

Hei! Joda, jeg meldte ham inn til arbeidstilsynet for lenge siden. Vet du hva de sa?

"Vi kan troppe opp der du jobber og si til ham at han må gi deg kontrakt. Men det kommer til å bli fælt for deg etterpå, det er jo ikke akkurat populært å melde arbeidsgiveren sin til arbeidstilsynet!"

De sa også at de ikke kunne TVINGE ham til å gi meg kontrakt. Så det var altså ingen egentlig konsekvens for ham å gjøre som han vil!!

Når man stjeler noe, eller kjører for fort, havner man i fengsel eller får bot. Men dette er faktisk også å bryte loven, og han skal ikke få noen sanksjoner i det hele tatt.... Systemet er fullstendig latterlig!

Men jeg har som du sier bevis på å ha mottatt lønn, og han har nå klart å melde meg inn til arbeidstakerregisteret. Så fødselspenger skal jeg få. Men han er ikke bar en sleip jævel, han er også lat, så jeg har fylt ut hans del av fødselspengeskjemaet selv (ellers vet jeg at det ikke blir gjort), og så skal jeg ta det med å jobb og si: "signer her!"

Bare en måned igjen å holde ut nå....

Annonse

Ja, når de sier at Norge er verdens beste land å bo i, så stemmer det - for de rike, late og de kriminelle.

Fatter heller ikke at jeg har giddet å jobbe der så lenge... Men jeg trengte jo pengene sårt, da. Er forresten 50 % sykemeldt nå da, så jeg slipper å se trynet hans halvparten av tiden. Jippi.. :)

Takk for lykkønskningene! Jeg har som sagt tenkt å si opp når jeg går ut i permisjon, så alt skal nok gå bra til slutt ja!

Ønsker deg lykke til med nr 2. :)

• 3 uker senere...

Hei..

Dette er desidert det verste jeg har hørt noen gang...trodde sjefen min var ille jeg men det var da jammen meg en baggatell i forhold til dette..

Dette må jo gjøres noe med,bra du har ordnet så du får fødselspenger og sånn da...for eller så måtte du ha anmeldt han...

Godt du snart er ferdig da...du får sykmelde deg fra han så du slipper å jobbe noe mer for han,til du finner deg noe annet....

Lykke til videre og håper alt ordner seg,så ikke den dusten ødelegger noe for deg...'

Hilsen

Jepp! Heldigvis er det ganske lett å ødelegge for ham også, han driver en privat bedrift og er avhengig av å ha et godt forhold til kundene sine. DET er noe jeg kan fikse på! Nesten så jeg ØNSKER at han lager trøbbel for meg.... :)

Check out my evil face! };-D Mohahahaha......

Annonse

Såpass.. Så liksom mer for meg en kebab-sjappe eller noe.. At han tør å være så uproff?.. Dessuten tjener han vel nok som tannlege slik at han ikke kan bruke argumentet om at det evt. koster noe å reg. deg i diverse system. Stakkars deg som må jobbe sammen med denne mannen!

Og jeg som trodde jeg hadde det fælt på jobben. Jeg jobbet et sted i over 5 år hvor jeg stortrivdes. Men siden vi skulle flytte to timer unna, så nyttet det ikke å beholde jobben. Jeg savner både kolleger og sjefer. Nå er det ikke like kjekt. På intervjuet jeg var på for halvannen måned siden sa sjefen at han såg helst at jeg ikke ble gravid med en gang. Begynte i denne jobben for 4 uker siden og er nå gravid. Hvordan skal jeg si det? Jeg kommer til å vente lengst mulig. Tror heller ikkje jeg vil tilbake i jobben. Utrolig hvor mye en sjef har innvirkning på arbeidsmiljøet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...