Gå til innhold

Juni: Jeg har født allerede!


rumpetroll har født

Anbefalte innlegg

Er kanskje den første her inne...? Søndag 16.april kl.13.38 kom verdens skjønneste gutt til verden etter hastekeisersnitt. Han var 1970g og 41cm lang. Var 33+0 uker på da han ble født. Har lekket fostervann siden uke 28, begynte å blø sist mandag så da ble jeg innlagt og de satte i gang fødselen ved hjelp av modningstabletter tirsdag. Lørdag kveld etter 14 modningstabletter fikk jeg rier. Utpå natten begynte jeg å få feber og tok mange blodprøver for å se om jeg hadde infeksjon (fare for å få det når man lekker fostervann). Riene ble ondere og ondere og jeg hadde ondt mellom riene (tegn på infeksjon) og jeg måtte faste hvis de måtte ta keisersnitt. Ble skjekket av lege søndag morgen som sa at jeg hadde nesten ingen modning (ti tross for at jeg hadde menssmerter i flere uker...!) og bare 1 cm åpning... Fikk beskjed om at de skulle gi meg epidural og evt. drypp hvis riene forsvant, men hvis det ikke var tegn til fremgang i løpet av formiddagen, tok de keisersnitt. Etter noen timer var det fremdeles ingen fremgang, jeg hadde bare 1 cm åpning, ondt hele tiden, frostanfall, 39,5 i feber og 30 i blodtrykk (undertrykk)!!! Da kom en lege og sa at babyen måtte ut innen halvtime, så jeg ble trillet inn på operasjonsbordet og fikk full narkose siden jeg ikke kunne få så mye epidural p.g.a blodtrykket. Pappaen fikk se babyen før den ble kjørt til barneklinikken. Jeg fikk ikke se han før dagen etter p.g.a min tilstand. Var en grusom opplevelse som jeg ikke unner noen andre! Babyen fikk litt pustehjelp rett etter fødselen, men det tok de bort etter et pa timer. Nå puster han selv, får behandling for infeksjon siden jeg hadde infeksjon i morkaken og fostersekken og mat i sonde. Lå litt i solarium i går p.g.a gulsott, men er bra igjen i dag. Så han er frisk og fin!

 

Lykke til dere andre som venter. Håper knøttene deres holder seg inne til termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei rumpetroll!

 

Gratulerer med en velskapt gutt! Fint at du deler historien din med oss. Håper vi andre holder oss til rundt terminen, er fortsatt noen uker til. Lykke til og nyt tiden som nybakt mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Oj, oj, oj....for en historie. Fikk gåsehud når jeg leste historien din!! Men så utrolig flott at alt gikk bra til slutt!!!

Det er så rart, man belager seg på å gå gravid i 9 mnd., og så kan altså dette skje..jaja. Håper min bebis holder seg inne i noen uker til...har fortsatt 10 uker igjen.

Lykke til med velskapt prins da, "rumpetroll"!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia Rumpetroll

 

har nettopp kommet hjem fra sykehuset selv, men min baby holdt seg inne :) jeg har lå inne på sykehuset i 14 dager og d va pga tidlig vannavgang. men jeg var heldig å hadde ikke infeksjon, men har fått lungemodingssprøyter og allt de ellers kan gi for å stoppe riene og fødselen. heldigvis gikk det, var bare 32 uker.

men jeg har fått streng beskjed om å ta d m ro, og holde sengen mest mulig til termin, så det ikke blir framprovosert rier og for tili fødsel.

så nå ligger jeg her, med et smil rundt munnen for at det gikk så bra med knærtn min og at han vil holde seg inne litt til :)

men det har vært mye stress, og legen var temmelig stresset og bekymret om det kom til å gå bra, så det er godt å lese om en "solskinns"historie der alt har gått bra m babyen og forhåpentligvis med deg og, når du har kommet deg over det første sjokket, over å ha blitt mor nesten 2mnd før tia!

 

lykke til med alt! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin historie, kjenner jeg ble våt i øyene. Så fint at alt gått fint og bra for dere. Lykke til i fremtiden også!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer!

 

Så fint alt gikk bra, det var jammen en skummel og nervepirrende fødsel du måtte gjennom.... Har selv 8 uker igjen nå, og håper virkelig min lille rampegutt holder seg der inne ihvertfall en stund til. Lykke til med alt som kommer nå, og ha en fantastisk fin vår og sommer ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Rumpetroll!

 

Gratulerer så masse med ungen din! Så godt å høre at alt gikk bra med deg og barnet. Var selv på sykehuset for tre uker siden, da jeg hadde for tidlige rier. Fikk stoppet dem, men begynte å tenke på at ungen faktisk kan komme før det vi venter. Gleder meg veldig, men det er fortsatt 8 uker igjen. Håper dere får god oppfølging fra sykehuset fremover, og at du etterhvert får slappe av og kose deg sammen med sønnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille prinsen...han hadde det jammen travelt med å komme til verden ;)

Skremmende fødsel du måtte igjennom, men alt gikk jo bra og nå har dere et lite knøtt som skal vokse og bli stor gutt! Masse lykke til videre og håper du får nyte barseltiden i fulle drag =)

 

Mange gratulasjonsklemmer fra

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

Kommer plutselig mye nærmere selve fødselen når andre i juniklubben har begynt å få.....! Lykke til videre -

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med gutten din!! Godt å høre at det går bra med begge to!! Eg har ikkje tenkt å reise på føden på i hverfall 6 uker!! Får holde seg der inne litt til!

 

Lykke til vidare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille gutten! Og lykke til videre, så flott at det går så bra : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også født!!

Lilja ble født søndag 23.april etter 31 uker og fem dager i mammas mage. Hun var 1465 g og 40 cm lang.

Jeg ble lagt inn på sykehuset med premature rier og blødning fra livmorhalsen i uke 30.

Fødselen ble holdt tilbake ved hjelp av tabletter og sengeleie, men etter en uke fikk jeg feber og begynte å lekke fostervann. kort fortalt: Ble satt i gang ved hjelp av drypp, Lilja kom på en time og fødselen var så vond at jeg trodde jeg skulle dø:-)

Nå ligger hun på sengepost på nyfødtavdelingen og skal vokse seg stor. Hun er selvsagt verdens nydeligste baby:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer til dere som har født! Virkelig action med juni jentene om dagen må jeg si! Snart er det vår tur!!

 

Kos dere med nurkene deres!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Dette hørtes veldig dramatisk ut!!! Godt det gikk så bra og gratulerer så mye :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!

Flott at alt gikk så bra-

Tenk at folk fra vår terminklubb begynner å føde alledere.... IKKKKH.. Ikke så lenge igjen nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille.. Kjekt at det gikk bra.. Har faktisk hatt nesten helt samme opplevelsen selv da dattra mi kom til verden for snart 2 år siden.. Det var virkelig en ekkel opplevelse.. Det som skjedde til meg var at jeg begynte å få litt vondt i magen dagen før hun kom,men jeg tenkte det var kun kynnere siden jeg ennå hadde 1 mnd igjen til termin.. Men jeg begynte å få sinnsykt vondt utpå kvelden når jeg skulle legge meg så enden på visa var at jeg vekte samboeren min ca kl 1 på natta med at jeg kleip meg fast i arma på han,så da spurte han om jeg hadde vondt og jeg sa ja så da ringte han på sykehuset for å høre hva han skulle gjøre og de sa at det var bare å komme.. Når jeg endelig kom på sykehuset så hadde jeg null åpning,men jeg hadde tydeligvis rier.. Jeg fikk da spørsmålet om jeg ville bli på sykehuset eller dra hjem.. Jeg sa at jeg helst ville bli der for det føltes tryggere visst noe skulle skje,og den avgjørelsen er jeg glad for den dag i dag.. Jeg ble lagt på registrering og der kunne de konstatere at det var lite liv(de fikk henne ikke våken uansett hvor mye de dytta på magen) Så det ble tatt kontakt med flere leger m.m.. De kom fram til at det kune være morkaka som begynte å løsne.. Og ca kl 4.30 kom de å sa at de måtte ta haste keisersnitt, og ca kl 5 ble jeg ble trillet ned på operasjonssalen.. På tur ned fikk jeg beskjed om at jeg skulle få spinal slik at jeg var våken under inngrepet og slik at samboeren min skulle få være med inn. Men når vi kom inn så skulle jeg plutselig ikke det allikevel da skulle jeg legges i narkose,men det ville ikke amnessti legen så det ble spinal likevel,men samboeren min fikk ikke være med.. Kl 05.37 var lillegullet ute og de skyndte seg å få vasket henne og inn i kuvøse for hun var så kald pågrunn av lavt blodsukker,så trillet de henne opp å føden.. Når hun kom opp så fikk hun sukkerdrypp i foten for at blodsukkeret skulle stige.. Jeg for min del lå ennå på operasjonsbordet for å bli sydd igjen,det er den verste opplevelsen jeg noen gang har hatt i mitt liv.. Jeg ble skikkelig kvalm når de tok utskrapninga av morkaka så de la meg i narkose.. Samboeren min fikk beskjed om at han kunne ikke forvente å få se meg før utpå kvelden når jeg liksom skulle våkne fra narkosen,men det slapp han for jeg våkna ca 10-15 min etter at legene var ferdig å sy meg igjen..(De var ferdige ca kl 07.30..) Det første jeg gjorde var å mase etter dattra mi og samboeren min og sånn holdt jeg på til de trillet meg opp på føden for de fant fort ut at jeg ikke kom til å sove noe mer så det var ikke vits å ha meg liggende på oppvåkninga.. Dattra mi var 2160 gr og 46 cm når hun kom til.. Det tok ikke lange tiden før hun var helt frisk og fin.. Hun lå i kuvøsen i nesten et døgn så fikk hun komme ut.. Det var godt.. Hun er nå blitt litt av en reser.. Hun løper omkring og hun er nesten bestandig blid.. Nå går jeg bare å håper at det går bra med nr2 og at det ikke skjer igjen.. Og hun jabber noe voldsomt.. Så du skal se alt blir kjempe bra med den lille,rumpetroll.. Så du får kose deg masse..

 

Mange klemmer fra meg til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...