Gå til innhold

Oktober: Kor mykje et oktoberbabyane på ein dag?

Anbefalte innlegg

Eg synst at guten min brått et så mykje.

Han et full porsjon graut til frukost og kvelds, ca 100ml mosa frukt til lunsj og eit heilt lite middagsglas til middag. For 14 dagar sidan åt han kun litt graut til frukost og kvelds, det går unna! I tillegg et han mm til alle måltid, tidleg frukost og sein kvelds og ofte ein til to gonger om natta.

Han er 6mnd og 17dagar.

Når kan me byrja å gi brød?

Fortsetter under...

Hei

Jenta mi spiser grøt til frokost(09), helt middagsglass (mellomn 14-15) og grøt igjen til kvelds (19) Og innimellom litt fuktmos.

(mm ca 1 gang om natta)

Men hun drikker plutselig ikke så mye om dagen får mm.

Prøver å gi litt mme i tillegg, men drikker ikke mest av det heller.

Men er ofte våt i bleia så hun får vel i seg nok.

Det med brød lurer jeg på også....

(Har ikke fått tenner. Har gutten din fått det?)

Hun er 6mnd og 15 dager....

Her i huset går det i pupp og kun det... Jeg prøvde å gi ham grøt, men han kaster opp og får feber. Gav ham grøt igjen i kveld og det resulterte i spy i hele senga, gråting og brekninger. Var på sykehuset i dag og snakket med barnelege om problemet og fikk beskjed om å prøve med grøt igjen. Men det er jo ren tortur. Nei sannelig om jeg vet hva jeg skal gjøre. Noen forslag?

her e det full porsjon graut morgon og kveld. mosa frukt til lunch, over eit halvt stort middagsglass til middag (går mest i heimelaga mat)

Får pupp til alle måltider. synes også at han drikk lite.men når eg tilbyr og han ikkje vil ha så er han vel forsynt.

Gjer han sviskesaft, nestle fruktdrikk og vann til måltidene.(ikkje alt på ein gang) har lært seg å drikke ut av shotglass,så her går det unna.

Vil berre ha mjølk på flaske, viss eg tek vann eller sviskesaft på flaske brekker han seg. men blir kjempe glad når det kjem i glass. merkelig!!

Har gitt han bitte små bitar brød, når han har spist frukost med oss.men han har ikkje tenner så det blir med litt smaking her ennå.

Ikkje greit for deg som har ein som kastar opp av graut. har du prøvd med andre sorter mat?? litt fruktmos? eller e det slik at alt kjem opp av.

lykke til i vert fall.

jenta vår på akkurat 6 mnd(idag) spiser dette iløpet av en dag:

07- 200-240 ml mme

10- 1 porsjon grøt+ ca 50 ml mme

13.30- 100 ml mme+ litt middag+ frukt

16.30-1 1/2 porsjon grøt+ vann

18.50- 100-150 ml mme...........så rett i seng!(spiser ikke om natta)

Annonse

Frokost: porsjon grøt+ 150/160 ml mme

Lunsj : 200-220 ml mme

Middag : 1/2 glass middag(stort), vann+ frukt

Kveld: Porsjon grøt + 150-160 mme

Innimellom hender det vi må trå til med en flaske til på 200 mme, men det er sjelden.

Spiser ikke om natta.

Her er det fortsatt kun pupp på Markus (han blir 6 mnd på fredag), men har faktisk tenkt til å begynne med smaksprøve av grøt i morgen. Blir spennende. Har kjøpt Holle Hirsegrøt og Speltgrøt, men prøver nok med Hirsegrøten først. Gleder meg litt til det. Blir spennende å se hvordan han reagerer. :)

Her er våre matrutiner ved 6,5 mnd:

Frokost: pupp, så en halv porsjon Småfolkgrøt en time etter.

Lunsj: et halvt glass med fruktmos + pupp

Middag: et halvt glass hjemmelaga middag + pupp

Kvelds: en full porsjon Småfolkgrøt + pupp

Og så ammer jeg to ganger om natten.

Helsesøster sa at vi burde begynne med brød til lunsj ved 7 mnd, det gjorde eg med førsteman, og det gjekk veldig fint.:-)

Hun spiser fire måltider mellom kl. 08.00 og 19.00, fordelt på følgende:

Grøt og 150 ml mme

Middag og 150 ml mme

Frukt og 180 ml mme

Grøt og 150 ml mme

Det er ikke alltid hun vil ha mme etter noen av måltidene, så da får hun vann eller saft utenom også. Det varierer litt fra dag til dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...