Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #26 Skrevet 20. april 2006 PS. Om du skadet utviklingen av kroppsformen så vil det være synlig på UL... Og husk at det er ikke mulig å påføre fosteret syndromer med alkohol. Alle syndromer som Downs syndrom er genetisk betinget, og har ingenting med mors drikke eller mors sykdom å gjøre. Det er en genfeil som finnes allerede ved befruktning. Dette VET man.
Aubergine Skrevet 20. april 2006 #27 Skrevet 20. april 2006 Berolignene hagler her, så min er egentlig overflødig. Men jeg var temmelig ....ehhh... bedugget, da lillegutt ble unnfanget, (selvfølgelig ingen alkohol da jeg visste at jeg var gravid), nå er han 10.5 mnd. og en skikkelig sunn og frisk gutt. Jeg tror absolutt ikke du skal bekymre deg. Bare se framover og gled deg!
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 20. april 2006 #28 Skrevet 20. april 2006 Hei! Dette går helt sikkert veldig bra, så ikke bruk denne glade tiden til å bekymre deg!!! Jeg var på byen med ei venninne før jeg visste at jeg var gravid. Drakk både sprit og øl, pluss at jeg tok noen festrøyk... Følte meg jo elendig etterpå da jeg fant ut at jeg var gravid men.. Har i hvert fall født en 100% frisk og fin gutt:) Gled deg over graviditeten du!!!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #29 Skrevet 20. april 2006 Til du anonym med det lange svaret: Synes det er rørende at du har svart så langt og omfattende til denne fortvilte jenta. Synes det er kjempeflott at du bruker din situasjon og erfaring til å hjelpe og trøste andre: Så HURRA for deg og alle de andre som har svart. Jeg skjønner hi sin fortvilelse, for jeg var også en av "alle" som drakk før jeg visste at jeg var gravid.(og som var veldig bekymret)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #30 Skrevet 20. april 2006 Takk for det! Jeg hadde det så grusomt i begynnelsen så jeg skriver fordi jeg håper hun skal slippe å ha samme angsten. Jeg unner ingen den frykten og de kvelende kvalene. Selv ble jeg så rolig av all kunnskapen jeg fant frem, og det rare er faktisk at ingen leger forsto redselen min, de sa at farene er jo minimale... Det er mye større fare for at babyen lider av andre ting, sa de. Propagandaen i Norge er ganske dum sånn sett. Det er nok velmenende at man skremmer gravide fra å drikke alkohol, men det ender jo opp med at mange som har drukket i begynnelsen blir redde. Det er kun en eneste grunn til at man anbefaler gravide å ikke drikke - fordi man ikke vet om det er skadelig. Det er meget mulig at det er mye farligere å kjøre bil enn å drikke vin, men man kan jo ikke fraråde gravide å kjøre, for mange er nødt til det. Alkohol er man ikke nødt til å bruke.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #31 Skrevet 20. april 2006 Ja, det er kjempeille hvis det faktisk er mange som tar abort fordi de er redd for skader på babyen. Jeg var også helt fortvilt, det var jul så jeg drakk jo mer enn ellers, litt nå og da, til middag og fester osv.. Hadde bare leger og jordmødre vært like opplyst som deg hadde nok flere kunne slappet bedre av. Derfor jeg synes det er flott at du tok deg tida!!!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #32 Skrevet 21. april 2006 Dytter denne i håp om at hi skal få lest det lange svaret.
Guttemamma x 3 Skrevet 21. april 2006 #33 Skrevet 21. april 2006 Var også på fest ca 2 uker etter befruktning. Det gikk helt fint. Fødte i uke 32 da, men det hadde noe med den festen å gjøre. Du må ABSOLUTT IKKE vurdere abort bare p.g.a. en fest før du tok testen.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #34 Skrevet 21. april 2006 Hei på dere!!!! Tusen hjertelig takk for alle beroligende svar. Jeg hadde håpet at én eller to kunne berolige meg mht dette, så nå er jeg helt rørt her, og griner over at det finnes så mange gode mødre her som ville ta seg tid til å svare på bekymringen min.. Dere er helt fantastiske, og en spesiell takk til du som skrev det lange svaret ang. hva du hadde funnet ut, jeg er deg evig takknemmelig, ble helt satt ut sa jeg så at du tok seg så god tid til å svare til en du absolutt ikke kjenner!! Jeg var syk i går, og har hatt eksamen i dag, så har ikke vært på internett før nå, men det første jeg gjorde (etter en god fredagsmiddag og en enda bedre fredagslur) var å gå inn her å se om noen hadde tatt seg tid å svare. Nok en gang: Til ALLE sammen: Tusen takk!!! Nå skal jeg ut å gå meg en lang tur å nyte graviditeten. Gleder meg til babyen kommer i november Hilsen hovedinnlegger, 23 år, fra Bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå