Gå til innhold

ImseVimse eller BambinoMio tøybleier?

Anbefalte innlegg

Morsomt med ny hobby. Leser opp og ned om tøybleier og er blitt litt av en ekspert. Men har bare sett på nett og ikke prøvd noe enda ettersom barnet er i magen noen uker til. Har derimot funnet to fine merker: ImseVimse og BabmbinoMio. Noen som har erfaring med disse? Hva er best?

Fortsetter under...

Har ikke prøvd BambinoMio tøybleier, men har brukt ImseVimse Snap Diaper på tulla siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi er veldig førnøyd med de. De eneste gangene vi har hatt noen "uhell" har vært når vi ikke har passet godt nok på å få bleiebuksa godt nok utenpå bleia. Bleiene tørker på relativt kort tid (ca åtte timer tror jeg) og er enkle å ta av og på. Selv min skeptiske samboer synes de er enkle og greie å bruke :-) Vi kjøpte startpakken en får kjøpt på www.mammaogmeg.no. Den er innholdsrik og god, men vi har kjøpt en ekstra nattbukse og to ekstra dagbukser i tillegg til de som fulgte med i pakka.

Ønsker dere lykke til med valget!!!

• 2 uker senere...

Bestilte også en del prøver fra ImseVimse og syntes dei var enorme (nyfødtbuksa er bl.a. 3 cm bredere i skrittet enn BambinoMio. Dei er også slakkare i strikken). Har nå bestilt et helt sett fra BambinoMio (72 forhåndsbretta bleier, 23 bleiebukser, 1000rispapir, 2 badebleier, en bleieveske og to vaskenett) for 3500kr på Kiddicare.com. Dette er halv pris av det Medart selger bleiene for i Norge. BambinoMio er nette og enkle (tørker fort). Da gjenstår det bare å se om de funker. Men fine er de. Veldig ferske på markedet i Norge nå.

• 2 uker senere...

Hei jeg har prøvd forskjellige merker til mine barn også ImseVimse. Til mitt siste barn har jeg brukt Bambinomio og syntes dette merket er best av de jeg har prøvet. Det har en veldig fin passform ikke for bred mellom bena, den kan justeres slik at den passer barnet perfekt med borrelås,- like enkelt som engangsbleie og den sitter godt og behagelig i livet. Bleien er overhode ikke klumpete, helt topp. Bomullsbleien tørker raskt og du behøver ikke skifte bleiebukse ved hvert bleieskift. Dette er en kjempefordel i forhold til alt i ett bleier som tar lang tid å tørke i forhold til todelte bleier. Vedr. pris. jeg har også sammenlignet her med priser på alternative bleier kjøpt i Norge. Bambinomio bleiene er billigere en Imse Vimse også Kurshies,- Startpakken fra bambinomio ( ordinær pris) koster rundt 800-900 kr , du får da 12 bomullsbleier og tre bleiebukser. Ønsker du flere bleiebukser får du disse for 130 kr stk. Imse vimses koster f. eks 1350 du får riktignok med en ekstra bleiebukse og en pakke rispapir,- men kjøper du det i tillegg til startspakken fra Bambinomio kommer du godt under prisen til Imse Vimse. Jeg er også positivt overrasket over kvaliteten,- De bleiebukser vi har vokset fra går i arv til min søsters barn. Bomullsbleiene kan brukes til så mangt og de slites ikke ut.

Lykke til med bleievalget 3 barns mor og fornøyd bambinomio tøybleie bruker .

Er BambinoMio-bleiene en type brettebleier der man bruker en overtrekksbukse utenpå? Men at man slipper brillebukser som man bruker når man bruker brettebleier fra Nøstebarn? Det er jo snakk om forhåndsbretta bleier... Eller er det noe lignende popolinobleier?

Annonse

Sjekk www.bambinomio.com og www.tummytub.no Der får du masse info om disse bleiene. De består av tre deler: bomullsbleie som er forhåndbrettet på den måten at de har sømmer som gjør at midterste del har 8 lag og delene på kantene har 3 eller 4 lag. Denne firkanten kan du så brette på ulike måter (tre-fire brett) til en rett strek som legges med rispapir rundt i bleiecoveret. Dermed blir den slankere rundt hoftene fordi bleien bare ligger som et slags bind inne i coveret.

Trenger ikke brillebukse. Hele arbeidet krever vel 7 bevegelser før bleie sitter på.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...