Anonym bruker Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Snuppa mi er 2 1/2 mnd, og jeg har allerede vent henne med at hun skal sove i sin egen seng. Ja hun protesterer litt, men jeg er konstant. Hun skrek ofte i begynnelsen, men jeg lot henne aldri ligge å skrike mer enn maks to minutter. Jeg satt alltid i rommet. Og det verste av alt er at hun sover natten gjennom på magen!!. Er jeg en helt forferdelig mor eller? Er det ikke bedre at hun får sove en god natts søvn, enn at hun skriker av utmattelse helt til jeg legger meg i tolvtiden, sover sammen med meg, og får søvnproblemer på dagtid også? Ting er blitt mye bedre etter at jeg begynte å legge henne i åttetiden. Nå sover hun også små lurer på dagtid- det gjorde hun ikke før. Mulig det er tilfeldig, så små unger forandrer seg jo hele tiden. Det var i grunnen bare det jeg ville si. Jeg har fra nå av bestemt meg for å gjøre det jeg føler er riktig i forhold til min egen unge, ikke hva alle eksperter mener og sier- de motsier jo hverandre også! Jeg spør igjen: er jeg en helt forferdelig mor??
fire i familien Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Du høres slettes ikke ut som en forferdelig mor. Bare en mor som tenker selv, og gjør det som fungerer best for mor og barn...
Bruble Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Er helt greit at du har vent henne på å ligge i egen seng. Snuppa mi sov i egen seng fra dag 1 hun. Men det at hun sover på magen er jeg litt mere skeptisk til. Små barn som ikke kan å snu seg selv skal ligge på ryggen eller på siden da.. Men vil ikke si du er en dårlig mor nei.
Medium fikk guttebass Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Du er absolutt ingen dårlig mor fordet nei. ) Gutten min har sovet i vugga si fra første dag, og det trives han (og jeg) veldig godt med. ) At babyen din sover på magen må bli ditt valg, men jeg tenker på at hun kanskje blir veldig sliten i kroppen av å ligge sånn hele natten? Jeg kjenner også en som lar gutten sin sove endel på magen også på natten, og hun fikk klarsignal fra helsestasjonen fordi han aldri sov særlig godt på ryggen - han er en "magesover". Men litt variasjon i liggestilling tror jeg er bra. )
willow Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 høres jo greit ut det vel.. høres ikke ut som en dårlig mor nei! har du prøvd å snu henne på rygg når du legger deg?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Ja straks jeg snur henne over på rygg så våkner hun... Det er helt håpløst. Hun vet hvordan hun vil ha det.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 Så lenge du er klar over at mageleie gir økt risiko for krybbedød og er komfortabel med det, så er det helt og holdent ditt valg....
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 jenta vår har ligget på mage fra fødsel av... på sykehuset fikk hun også lov å ligge på magen. men vi lå inne i 14 dager pga hu var fortidlig født... hun er nå snart 11 mnd og sover fremdeles på magen, men kan ha en hvil i vogna på ryggen da... hehe... du du er ingen dårligmor...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 på sykehuset har de barna på overvåkning da når de sover på magen, ihvertfall på nyfødt intensiv avdelinger..ellers er det jo opp til hver enkelt om man vil la barna ligge på magen når de sover,bare man vet at det er større risk for krybbedød når barna sover i mageleie.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2006 #10 Skrevet 20. april 2006 Sønnen min sov bare på magen. Han nektet å sove på ryggen. Jeg ser det slik at jeg er en god mor som lot han få sove...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 Min første tanke var mageleie og krybbedød... men de sier at tutten forebygger kr.død. Da kommer tunga litt fram istede for å dette tlbake.. men d gjelder kanskje ryggleie? Bruker hun tutt om natta? Men uten søvn så blir d jo ingen hygge på dagtid heller..trøtte foreldre og en trøtt liten kropp...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Nei smokk vil hun heller ikke ha....Dette er en bestemt liten frøken
Gjest Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 begge mine to minste barn har sovet i egen seng fra dag en, vil ikke ha det som med eldste som lå sammen med meg fra dag en. hun sov ikke hele natten før hun var 3 og vi har enda problemer med at hun kommer inn hver natt. ikke det det er jo koselig og godt at det kommer en liten kropp krypende, men jeg sover ikke serlig godt, for det er varmt, og trangt. så da er i hvert fall jeg en dårlig mor. men jkeg føler at det er til det beste for oss alle.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 Nei du er ikke en forferdelig mor.... mine to første sov best da de fikk ligge litt på siden.... nå sover de automatisk på magen.... men min lille sover enten på siden eller på ryggen
Kristina79 med 3 gutter små. Skrevet 21. april 2006 #15 Skrevet 21. april 2006 Tror ikke du skal bekymre deg for om du er en god mor eller ikke. Mitt første barn var veldig urolig på sykehuset og sov ikke særlig mye, dette var fordi han hadde endel vondt i magen. Men med en gang de la han på siden eller på magen ble han rolig og sovnet med en gang. Hjemme prøvde vi å legge han på ryggen, men det endte bare opp i en masse skriking, så vi la gutten på magen vi og han sov så godt som hele natta, og det har han gjort siden, han er nå 14 mnd. Har snakket med helsesøster om dette, og hun mente at så lenge han sover godt og ikke har det vondt så har jeg også det godt. En kan bare ikke tvinge et lite hjelpesløst barn til å ligge i en viss stilling fordi det reduserer risikoen for krybbedød. Det går bare noen måneder så styrer de det selv også, da er det lite du kan gjøre. En skal gjøre det en føler er best for barnet og som barnet trives best med, så får andre kalle deg hva de vil!!!
Yo mama has a smelly belly! ;) Skrevet 21. april 2006 #16 Skrevet 21. april 2006 Nei du er ingen forferdelig mor! =) Du gjør det som passer best for deg og din baby, og det gjør deg faktisk til en ganske så god mor spør du meg! ;0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå