Gå til innhold

April: 1 års kontroll i dag

Anbefalte innlegg

ada er 9870 g og 77 cm, 44,5 cm i hodeomkrets.

fikk sprøyte (au au au) men har egentlig ikke merket annet enn at hun er litt mer trøtt.

ellers så krabber ada, reiser seg opp på knær til bord og stoler og i grindsenga, sofaen. krabber "etter boka" på tepper, krabber mer en slags form for åling/krabbing på glattere underlag. men å gå? nei det venter vi nok litt med ja;o) men jeg bekymrer meg ikke for storesøster gikk ikke før hun var 16 mnd så.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4805055-april-1-%C3%A5rs-kontroll-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er ca like stor som Natalie da! Hun var 9910g og 78cm på 1 årskontrollen...

Natalie går nå da.. er litt stolt da! :) Hun er så søt her hun stabber omkring!

Det er bedre for motorikken å krabbe lenge i følge helsesøster! Så det er jo bare bra å vente, eller hvertfall at de tar det i sitt eget tempo! :)

Jeg gikk når jeg var 10mnd og motorikken min kunne nok vært bedre jah!! hehe.. men dette gjelder jo ikke alle da! en som går når en er ti mnd, kan jo være bedre en en som går når en er 18mnd, og omvendt... (vil ikke fornærme noen her!! :) )

Natalie fikk sprøyte hun også, det var ikke noe godt nei! Hvertfall ikke når det egentlig var midt i formiddagsluren hennes!

Ada er så fint navn! Natalie skulle egentlig hete det, men det var så mange som reagerte så jeg tørte ikke! ( angrer!! Ada Emilie... aaa så fint... *drømmeland*)

Vi har vært på ettårs kontroll og lillegull var akkurat 9000 og 75,5 cm. Og sprøyte det fikk hun også...men er litt usikker på reaksjonen..hun ble nemlig forkjølet samme dag så jeg vet ikke helt hva som var sprøyta og hva som var forkjølelsen. Men feber det fikk hun. Hun reagerte ikke noe på de to forrige sprøytene...

Annonse

Snuppa vår har også vært til et års kontroll. Jeg var riktignok på jobb, så sambo og snuppa var sammen.

Hadde vært litt styr med sprøyta for Maiken hadde lagt en voldsom innsats i å angripe sprøyta, så både legen og sambo måtte "bryte" med henne. Sprøyta hadde vist stått i låret på henne mens de jobbet med armene hennes. Så glad jeg ikke var der for jeg hadde nok laget drama da ja..... : (

Men hun hadde ikke gråti og bare kost seg og sjarmert alle som var tilstede.

Hun har blitt lang, hele 79 cm og 9240 gram. 44,3 cm i hodeomkrets.

Hun går ikke alene enda, men går når hun holder oss i hendene våre og når hun går rundt bord og ting hun kan holde seg i. Foreløpig ganske "shaky" i beina så det drøyer nok en stund til. Jeg var 16 mnd når jeg gikk og gubben var 9,5 mnd, så kanskje hun går på gjennomsnittet???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...