Gå til innhold

Hva har dere på 1-åringene deres på lekeplass når det er ca 5-10 grader pluss og tørt på bakken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har strømpebukse, tynn ullbukse, kortarmet body, genser og tynn ullgenser inni en Troll vårdress. Er bestandig varm når han kommer inn.

Her har vi vanlige klær (body, bukse og genser) under dressen, en Reima tec dress. Går helt fint det, blir ikke for varmt. Over 10-13 grader kutter vi nok dressen og bruker bare bukse i stede dersom det er helt tørt, evt med strømpebukse under og en jakke.

Den vi har er ikke en vårdress, men en vinterdress etter hva jeg har skjønt, men den er forholdsvis tynn og veldig temperatur-regulerende (fordelen med litt dyrere dresser? De har litt flere egenskaper enn billige som ofte enten er tynne og ikke varmer noe særlig ved kulde eller veldig tykke og ikke kjølige nok når det er halv-varmt/kaldt i luften), så vi har brukt den fra + 10 grader til -12 grader, i alt fra plaskende regn og dammer til is og snø, eneste vi varierer er mengden klær under og ungen er perfekt temperert uansett, ikke kald om vinteren og ikke svett om høsten/våren. Skal du kjøpe ny dress nå og evt Reima tec, så ville jeg i hvertfall kjøpt den godt og vel et nummer for stor, kanskje 2, slik at du har den hele neste vinterhalvår også.

Troll-dressen er dyr, ja, men jeg har nettopp bestilt på kidsfashion.no - salg, koster 1099 kr. (koster egenltig 1400 kr, huff!) Den kan imidlertid brukes året rundt! Det er en tynn ytterdress og en ulldress til å ha inni på vinteren. Jeg kjøpte den nå istedet for en annen vårdress, slik at hun kan bruke den neste høst og vinter også. Ulldressen kan også brukes for seg til å sove i vogna f.eks.

Annonse

min datter hadde på seg vinterdressen i noen dager denne uka, men så ble det pluttselig 10 grader i skyggen, og jeg tenkte at nå må jeg kjøpe en vår dress, så var jeg tilfeldigvis en tur på europris og der fant jeg en tynn dress til 100 kr, hun er 1 år, men de hadde bre str 2 år, men den passet den er bare litt stor nå har hun hatt på seg den i bhg i 2 dager med bukse, stillongs, body og en litt tykk college jakke....hun er god og varm......et kupp spør du meg, den var kjempe fin. så hvis du har en europris i nærheten dra og se.

Har på parkdress (vårdressen fra Reima) så sant turen er planlagt.

Hva han har under avhenger litt av vær og vind.

Selvfølgelig hender det han bare mååå ha 5 minutter på lekeplassen på vei hjem fra butikken. Da går han bare i jakke, lue og joggesko og vanlig tøy.

Da har han gjerne litt fuktige, sandete knær når vi går hjem.

Er ofte litt fuktig selv om det ikke ser slik ut.

Vi har selv Troll til vårt barn og er veldig fornøyd. Har brukt den uten for i høst, med for i vinter og nå igjen uten for. Ser nesten helt ny ut fortsatt selv om de er mye ute i barnehagen.

Men! Vet at noen dagmammaer anbefaler Leketøy sin vinterdress med uttakbart for. Ei venninne av meg har hatt den til sin sønn denne høsten/vinteren, og gutten er like tørr og varm som de som har trolldressen. Foret i denne er fleece og dressen er ikke "stiv". Dressen fås kjøpt på XXL, og jeg skulle tro at du får den på salg i disse tider ;-) Mye billigere enn Trolldress iallfall.

Jeg var inne på europris sine sider på nettet og der står det at dressen "parktantens drøm" er fra 4-10 år? Det var rart. Jeg har en på 15 mnd og kunne godt tenkt meg en sånn dress...

Snuppa her på snart 2 år har strømpebukse, den buksa hun har på den dagen og en nylon bukse. På overkroppen har hun body, tynn hjemmestikka ullgenser og vindjakke.

Buksa og jakka er kjøpt på Lindex, buksa er ikke vanntett men kjempfin i sandkassa. En god innvestering syns jeg. Da har hun en fin vårjakke med matchene bukse:) Fåes i rød eller rosa, med sommerfugel på, matchene lue finns også:)

Vi har Leketøy, men jeg synes den er stiv! Det blir kanskje bedre når de er eldre, men nå som 1-åring klarer hun knapt bevege seg. Dessuten er den utrolig trang i arm- og beinåpningene i innerforet. Og vi får ikke igjen dressen foran oppunder haka, fordi den er så stiv... Men god og varm det er hun i allefall. Ja, ja, nok klaging, om få dager får vi Troll-dressen!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...