Gå til innhold

April: modning sjekk

Anbefalte innlegg

Leser at det er en del her inne som skriver at de er moden, eller ikke, og har et par cm åpning. Fikk beskjed av legen min at de er gått bort fra denne innvendige sjekken bla pga infeksjonsfare.. pluss at det sjeldent hadde noe å si, med mindre man bodde veldi lang vekke fra sykehuset. Hvorfor får andre denne sjekken, men ikke eg??på overtid og alt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4803727-april-modning-sjekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde termin 11. april. Er nå 9 dager over termindato, og fikk en modningsjekk av jormor på sykehuset. Bor bare 10 min. kjøring fra fødeavdelingen. Har ikke hatt noen problemer i dette svangerskapet heller, men er vel opp til hver enkel jordmor og lege å avgjøre om man skal gjøre dette helelr ikke. Skal på overtidskontroll i morgen på fødepoliklinikken, og der foretar de alltid modningskontoll har jeg blitt fortalt.

Er du usikker så må du bare si ifra til din lege eller jordmor...husk det er du som er gravid og har rett til å bestemme det meste selv..

Jeg er 5 dager over termin og skal inn til kontoll på sykehuset på lørdag (hvis ikke noe skjer før det). Da har jeg fått beskjed om at de sjekker modning og at de strekker og tøyer litt "der nede" for å modne hvis det ikke er modent nok... Dette er på Lillehammer sykehus og jeg bor 30 min å kjøre fra sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...