Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kan jeg begynne å gi brødskiver?

og hvilket type brød, hvor store terninger, hva skal man ha på? dette er noe jeg ikke kan altså... takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan begynnne når tennene kommer, eller rundt 7 mnd. Begynn med smuler og øk etterhvert.Pålegg må jo være sånnt som henger fast på skiva :D hehe Leverpostei, kaviar, smøreost, prim...........Vet ikke helt selv, fov vi har ikke bynt enda;) Lykke til!

Skrevet

Dattera mi er 6 mnd og jeg har begynt å gi henne brødskiver. Jeg gir kneipp eller grovbrød uten store korn. Av pålegg er det foreløpig prim som har fungert best. Jeg gir henne små biter, kanskje 1 cm store og hun setter aldri i halsen. Smører på en del pålegg/margarin så det glir lettere ned. Kanskje ikke så sundt, men vil ikke gi for tørre/harde biter nå i starten.

(Hun har ikke fått noen tenner ennå!)

Skrevet

Kneipp er perfekt "nybegynnarbrød". Det er psselig grovt og utan heile korn. Det er for øvrig ein fordel å gje gårsdgens brød, sidan heilt ferskt brød lettare kan klumpe seg saman i munnen. Loff har og ein lei tendens til å samle seg som ein deigklump i "kinnposane".

Vi begynte med mikroskopiske smular utan pålegg for eit par veker sidan. I dag (7 mnd) fekk han for første gang litt leverpostei på, det var tydeligvis veldig populært. Han har ikkje fått tenner enno, men reknar med at den første kjem i løpet av natta/morgondagen. Så lenge brødbitane er små er det ikkje noko problem for babyen å bløyte det opp og svelge ned uten å ha tenner. Guten vår berre smattar fornøgd og tygg med gommane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...