Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror du kan begynnne når tennene kommer, eller rundt 7 mnd. Begynn med smuler og øk etterhvert.Pålegg må jo være sånnt som henger fast på skiva :D hehe Leverpostei, kaviar, smøreost, prim...........Vet ikke helt selv, fov vi har ikke bynt enda;) Lykke til!

Dattera mi er 6 mnd og jeg har begynt å gi henne brødskiver. Jeg gir kneipp eller grovbrød uten store korn. Av pålegg er det foreløpig prim som har fungert best. Jeg gir henne små biter, kanskje 1 cm store og hun setter aldri i halsen. Smører på en del pålegg/margarin så det glir lettere ned. Kanskje ikke så sundt, men vil ikke gi for tørre/harde biter nå i starten.

(Hun har ikke fått noen tenner ennå!)

Kneipp er perfekt "nybegynnarbrød". Det er psselig grovt og utan heile korn. Det er for øvrig ein fordel å gje gårsdgens brød, sidan heilt ferskt brød lettare kan klumpe seg saman i munnen. Loff har og ein lei tendens til å samle seg som ein deigklump i "kinnposane".

Vi begynte med mikroskopiske smular utan pålegg for eit par veker sidan. I dag (7 mnd) fekk han for første gang litt leverpostei på, det var tydeligvis veldig populært. Han har ikkje fått tenner enno, men reknar med at den første kjem i løpet av natta/morgondagen. Så lenge brødbitane er små er det ikkje noko problem for babyen å bløyte det opp og svelge ned uten å ha tenner. Guten vår berre smattar fornøgd og tygg med gommane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...