Gå til innhold

Til de som lager hjemmelaget barnemat.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er oppskriften på ditt barns favorittmiddag / dessert? Trenger litt inspirasjon her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Favorittmiddagen her i huset er "kylling fra kardemommeby", ei oppskrift jeg fant på barnemat.com. Har forsøkt med alt som er av middagsglass i butikkene, ingenting faller i smak. Men denne retten går ned, får hun denne spiser hun opp et helt glass. Holder akkurat på å lage nye porsjoner nå.

;o)

Skrevet

mmmm....nå har jeg funnet fram den oppskrifta. Så jo ordentlig godt ut. Skal prøve den ja. Takk takk. Noen flere som har tips å komme med?

Skrevet

Mi er veldig glad i Grønnsaker (potet,gulrot,kålrot og brokkoi) iblandet leverpostei og olje.. Går ned på høykant... Prøvde med kokt røkt kjøttpølse uten skinn i dag, og det spiste hun også med glede..Har hørt at kyllingpostei iblandet også skal være topp, men har ikke prøvd det enda.

Skrevet

Det jeg laget nå sist var vist veldig godt.

Potet(4 stk)

Kålrot( en liten)

Gulerot(4 stk)

Karbonadedeig(ca.300g)

Frisk persille

Ingefær(tørket)

Muskatnøtt

Jeg fikk nok til 7 porsjoner.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lager du noe med kjøttdeig eller karbonadedeig er det veldig viktig å steke kjøttdeigen/karbonadedeigen godt også koke den etterpå!

Favoritten til rumpetroll var:

potet

gulrot

broccoli

blomkål

purre (kokes sammen med broccoli og blomkål)

mais (trenger ikke kokes)

med lam og pittelitt saus...

Snadder! :-)

Fra han var ca 8 1/2 mnd har han fått av middagen vår! Favoritten er spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus! :-)

Skrevet

Oppskrift 1:

En halv (liten) boks mais

En boks tunfisk på vann

kokt makaroni

en liten bunt brokkoli

Bruker vannet på tunfiskboksen som saus sammen med litt av vannet fra den kokte brokkolien. Krydrer med persille og paprikakrydder og bittelitt ketchup

Oppskrift 2:

ca 50 gr kokt indrefilet

kokt brokkoli

to kokte poteter

litt smør og mme

krydrer med litt hvitløkspulver og bittelitt pepper

Skrevet

Gutten min er også glad i "kylling fra kardemommeby", fikk den forøvrig anbefalt av Tani den gang jeg satt litt fast med middagene:) Ellers så lager jeg "Gryterett med oksekjøtt og eple". Den falt veldig i smak, og er å finne på Barnemat.com. Derimot tror jeg du må logge deg på som bruker for å få tilgang på den. Det høres kanskje litt drøyt ut å gi barnet biff, men det er jo så lite som skal til. Dessuten anbefales det å gi babyer rødt kjøtt i og med at det bedrer opptak av jern fra grønnsakene.

Ellers så gir jeg eplemos med kanel (nam), eple og pæremos, eple og mangomos, mango og pæremos, moset avokado m pære eller banan.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...