Gå til innhold

Litt betuttet i dag!!!

sommerbarn

Anbefalte innlegg

Var på ul-kontroll på riksen i dag og er litt betuttet. Alt er bra med ungen, men det er bare det at han ligger i seteleie. Hadde virkelig håpet at han hadde greid å snudd seg nå, men den gang ei!

Alt håp er ikke ute enda da jeg snart er 33 uker på vei,så her må alle fingrer krysses.

Jeg skal tilbake i uke 36, og har han ikke snudd seg da skal de prøve å snu han. Er det noen som har erfaring med det?

Har blitt lovt keisersnitt hvis dette ikke går, da min første ble født i seteleie.Det skal jeg IKKE oppleve igjen!!!!!

Som sagt var alt bra med lille Fredrik. De estimerte han til hele 2,4 kg nå, så dette blir nok litt av en plugg å få ut.De mente han ville være ca 4,1kg ved termin.

Gleder meg til å se både gamle og nye fjes i morgen på BIM-treffet

Fortsetter under...

Jeg fikk snudd min sønn i uke 36, og det med stort hell.

Hadde en super lege til å utføre grepet, og til all overmål så gikk det veldig greit.

De måler på forhånd at du har nok fostervann og plass. Så får du en sprøyte for å slappe av livmoren.

Selve snuingen monitoreres med UL, og det de helst vil oppnå er at barnet blir såpass provosert av dyttingen at den velger å slå kollbøtte..

Legen passer da på å holde et fast grep om den lille i magen slik at ingenting blir skadet underveis, og at det ikke skjer for fort.

Det beste du kan gjøre er å slappe av og puste rolig under prosessen. Da går det lettere.

De er litt redd for morkakeløsning etter en slik prosedyre, men det pleier å gå veldig bra. *smiler*

Ønsker deg riktig lykke til! Jeg vet med sikkerhet at om denne tassen i magen velger å sitte på rumpa så skal jeg ikke la det stå uprøvd å snu ham... Vil IKKE føde i seteleie.

Vi var også på riksen i dag på ul. Poden her har også ligget i seteleie men snudd seg av seg selv. Vi fikk også estimert vekta til termin på ca. 4.1 kg. Det kommer altså flere plugger i juni...Vi er i uke 32 nå.

Ang. seteleie; det er heldigvis fortsatt tid til å snu seg. Skal krysse fingre for dere! Hold oss oppdatert i uke 36,- det er spennende å høre hvordan det går med dere.

Annonse

Ville bare fortelle deg om en god nyhet jeg fikk idag... *smiler*

Har en venninne som er 5 gangs mor, og er i uke 37 nå. Babyen hennes har sitte på rumpa i en evighet, og hun har fått spesiell oppfølging av lege, for hun nekter å føde i seteleie.

natt til tirsdag trodde hun seriøst at fødselen var på gang, og babyen herjet som besatt i magen. Men det var ikekfødsel nei...han hadde bestemt seg for å putte hodet ned likevel...*smiler*

Så da min venninne kom til kontroll med Ul for å sjekke ståa, var alt i sin skjønneste orden....

Hei !

Min lille krabat ligger også i seteleie og jeg vet med sikkerhet at han har gjort det i minst 8 uker nå. Skal til legen mandag og hvis han ikke har snudd seg da, blir det sykehuset for måling av bekken og hodeomkretsen (ikke min da !). I Telemark og Vestfold, som er mine naturlige valg, har de visstnok sluttet med å prøve å snu babyen, så det blir nok ikke aktuelt for meg, men jeg håper jeg har plass nok til å kunne føde vaginalt allikevel, er ikke så lysten på keisersnitt. Men jeg får vel bare vente og se hva de sier. Får høre på ekspertisen !

Jeg er 36+4 i dag, så det begynner å haste litt ! Særlig siden førstemann/kvinne ble født nesten en uke før tida !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...