Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang mat jeg... Håper noen kan svare.

Det står på mme kartongen at de skal ca ha 15% av kroppsvekt i løpet av en dag... Det blir ca 1200 ml da,fordelt på 5 måltider, som lille gull skal ha i løpet av en dag... Han veier litt over 8 kg nå, og er 5 mnd.

Egentlig så blir det litt midre for han får pupp hver morgen...

Men uansett så blir det omtrent ett måltid mer om dagen som han skulle ha hatt, som han nå ikke spiser.... Får han for lite mat???

Han får grøt hver morgen (ca ett lite middags-glass) og ca 1/2 lite middags-glass med grønnsakspurè på ettermiddagen.

Rutinene blir omtrent slik;

kl 7 pupp

kl 10 grøt og 150 ml mme

kl 13 180/200 ml mme

kl 16 grønnsakspurè og 150 ml mme

kl 19 180/200 ml mme

Måltidene kl 13 og 16 blir byttet på, alt ettersom hva vi skal...

Virker det lite??? Litt usikker på om han får i seg nok væske... Prøver å gi han vann, men det spytter han ut igjen....

Han får som regel ikke mat om natten...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4801308-gr%C3%B8t-og-mme-5mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt er 5 mnd, og ca sånn ser våre dager ut:

Ca kl 7.30: 200 ml mme

Ca kl 10.30: grøt + 130 ml mme (litt vann).

Ca kl 14 - 14.30: 1/2 middagsglass (lite) + 200 ml mme.

Ca kl 17: 200 ml mme.

Ca kl 20: Evt grøt, eller banan + 150 - 200 ml mme.

Ikke alle flaskene han tømmer, men ellers går alt dette med på en dag altså.. Synes det virker mye i forhold til mange andre, men det bryr jeg meg ikke noe om. Dette funker for oss, og gutten vokser som han skal og trives godt....

Annonse

hehe...ikke vet jeg...hvis han trives med dette så hadde jeg ikke gjort noe drastisk altså...men 4 måltider funket for begge mine ihvertfall...som sagt så syntes jeg at størrelsen hans hørtes flott ut...fin i forholdet vekt lengde liksom...snuppa mi på 9,5 mndr er 7400g ca og 68 cm...men så er hun jente da :-) gutten min var på gutten din sin str :-)

Gutten var 8 kilo og 68 cm for 4 uker siden (har ikke veid siden da), han er en stor gutt som trenger mye mat..

Jeg vil ikke rokke på rutinene og styre han til mindre måltid pr døgn fordi det står noe sted. Han regulerte seg selv ned fra 6 til 5 måltid i døgnet, og jeg regner med han gjør det fra 5 til 4 også når tiden er inne. Dette styrer han best selv.....=))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...