Gå til innhold

Erfaringer med barn som begynner i bhg når de er 9/10mnd

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hvilke erfaringer har dere?

Tenker på alt fra A-Å :)

Som f eks, hvilke mat tar dere med til barnet? Det anbefales å ikke gi de små vanlig melk før de er 1år, er det da greit at man tar med mme til barnet i bhg, slik at de ansatte kan gi det på flaske der?

Fortsetter under...

Det eneste jeg tenker på er at når barnet er rundt 9 mnd får de en liten angstperiode. (Ikke alle) Varer til ca året. I denne tiden kan de begynne å våkne om natten og bli redd for fremmede mennesker. Så det anbefales at man utsetter de for mins mulig påkjenneinger i denne tiden. Kanskje adskillelsen fra mor går litt mykere hvis barnet får et voksenmenneske til å ta seg av det (gjerne en kjent slektning e.l) akkurat denne perioden for så å begynne i barnehage når det er litt mer robust?

Kanskje du kan spørre om erfaringer inne på småtroll 1-2 år?

Der er de sikkert flere som har barn som har begynt i barnehagen.

Ellers så har sikkert de ansatte i barnehagen tips til deg. Når snuppa mi skal begynne i barnehagen til høsten har jeg tenkt å forhøre meg grundig hos de ansatte der så jeg vet hva jeg kan/bør sende med henne.

Mme må vel være helt greit å sende med i matpakken vil jeg tro.

Hei!

Den erfaringen jeg har fra bhg når jeg jobba der, så sendte de bare med mme som personalet blanda ut når barnet skulle ha melk til maten. Og når det gjalt mat så hadde de med seg brødskiver til frokost, ellers spiste de som regel det som ble servert i bhg..

Men det er sikkert andre her som har andre erfaringer.

Du kan jo høre med personalet i den bhg du får plass i om hvordan de gjør det der.

Håper iallefall dette hjapl deg litt...

Annonse

begynte i bhg her da hun var 10 mnd og vi har bare positve erfaringer. hun kommer i 8 tida og blir henta i 15 tida. jeg er student og har nå travel dager med lesing frem til eksamen i mai. derfor er hun der nå 4 dager i uka. vi tar fri sammen en dag og som regel er det fredager. jeg har 100% plass og velger derfor selv hvilke dager hun er der og ikke.

hun har utviklet seg veldig mye etter at hun begynte der, både sosialt og motorisk. selvsagt har hun også denne "angsten" for andre innimellom men jeg synes ikke den har blitt forsterket gjennom det at hun går i bhg. flinke folk som jobber i bhg her og jeg er veldig fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...