Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjøre historien kort

For 2 mnd siden fikk jeg vite at FSH verdien min var 13,1. Jeg fant ut at da gidder jeg ikke å vente mer. Så vi bestillte tim epå privat ifv i haugesund, skal der fredag neste uke. Pga dette skulle jeg i dag samle inn alle svarene fra prøvene jeg har tatt. Å nå kommer det

I juni 2005 sa legen min til meg at allt så bra at med hormonene mine, men hva viser det seg, FSH var på 17.7.

Jeg har gått å slete meg ut i snart 2 år, berre for de en dom lege har løyet til meg. Jeg er 20 år, hvordan i alle dager skal dette gå:(

Dette var den verste dagen i mitt liv

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4800558-hva-s%C3%B8ren-feiler-legen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vell ikke bare å bestille privat ivf?

Må vell gjennom videre utredning uansett?

Hvis det er fastlegen du har fått de verdiene hos, ville jeg bedt om å bli videresendt til en gyn!

Fastlege har bare "litt" peiling om alt. De er ikke helt inne på detaljer.

Om du skjønner hva jeg mener?

Har du lest den linken som ble lagt ut til deg på slitere for noen dager siden?

Uansett så er det positivt at det har gått ned! Fra 17 til 13 er jo en del også.

Bare vær ærlig når du går videre med dette. Så får du akkurat den hjelpen dere trenger!

Jo, det virker som det er berre det. Jeg berre sendte en mail til de ga opp fsh verdien, da sa de at de ville ha oss inn til samtale med en gang. Utredningen i Haugesund tar berre en dag, da er man fullt utredet, men dette blir kun aktuellt viss vi får ivf hos de.

Både gynekologen min og fast legenmin har gjort det samme. Den ene verdien er tatt hos fast legen den andre hos gynekologen, ingen av de har reagert.

Som du sier, det er positivt at den har gått ned, men sannsynligheten for at den går mer ned er liten

Ikke for å være frekk, men jeg har aldri hørt om en full fertilitetsutredning som er ferdig på en dag. Ei venninne av meg holder på med utredning hos Omnia i Oslo (privat klinikk), og de har holdt på i 6 uker nå med utredning (blodprøver, Pergo, UL osv) og de er langt i fra ferdig... Ikke meningen å ta motet fra deg, men hvis du tror dette er gjort på én dag er jeg redd du blir enda mer lei deg og skuffte en du allerede er.

IVF er en tålmodighetsprøve...

Hilsen

Du er ikke frekk:) men her er det jeg fant på siden deres:

"Vi kan da tilby en 1 dags utredning;

gyn.undersøkelse, blodprøver, sædundersøkelse, laparoscopi og hysteroscopi. Man er fullstendig utredet som par, og alt skjer på en dag.

Etter endt undersøkelse får en et oppsett for behandling med informasjon om behandlingen og sprøyteveiledning.

"

Annonse

må bare blande meg inn her..

men ikke sikkert en trenger både lapraskopi og hysteroskopi da?? Bestilte selv time hos privat sykehus for å få meg utrede for evt endometriose.. var inne til samtale en dag og fikk time til lapraskopi kort tid etter.. etter kikkehulloperasjonen og påvist endometriose ble søknaden sendt til ivf i Trondheim.. Og kun to mn d etter satt sambo og jeg i bilen på tur til Trondheim for vårt 1 ibf forsøk.

Men er jo enig at det å bli utreda på 1 dag virker litt kjapt, men det kan kanskje være at de tar en del undersøkelser og evt finner ut hva det kan være og hva som bør gjøres videre.. alle trenge jo ikke ivf, men kanskje bli satt på hormonkurer mm.

Det å utføre ivf privat er jo utrolig dyrt(undersøkte det selv) og syntes det er viktig å undersøke alle muligheter før en setter i gang med det... som sagt så kan det være nok med hormonkur eller annen behandlig framfor ivf.

vet det er lett å bli oppgitt og lei og sår i en slik prossess, men oxo viktig å la det synke inn og tenke over muligheter og ikke bare kaste seg over det 1 og beste.. Det er tross alt litt av en påkjening for både deg selv og samboeren din.

Ja ja dette var da noen ord fra meg:-)

ønsker deg uansett kjempe lykke til og tvi tvi:-)

Vi går også på Klinikk Hausken.

Det de mener med at de utreder par på 1 dag, er at de tar sædanalyse, ultralyd av kvinnen og blodprøver.

De er utrolig flinke der!

Vi hadde jo tatt all utredning på Volvat, men jeg hadde ikke fått noen klar diagnose der.

Vi hadde vært hos Hausken ca en halvtime når jeg fikk diagnosen PCOC med insulinresistens, og vi var igang med å planlegge det første ICSI forsøket.

Samboeren min har veldig dårlig sædkvalitet.

Privat forsøk er kjempe dyrt, men vi valgte likevel å ta forsøk på Hausken. Følte oss veldig avslappet og ivaretatt der, dessuten kunne vi begynne med en gang, og det var viktig for oss, etter 19.mnd med utredning på Volvat.

Lykke til på Hausken:)

Annonse

Det er vel heller at de ikke villa dere gå gjennom alt det, når de vet at sjansene er så minimale for at det skal gå....

Det er nok veldig hardt psykisk, og særlig når forsøket blir mislykket.

Men jeg håååper Hausken kan hjelpe deg!

Hei!

Er lege selv, og syns det er sløvt av legen din å syns at 17,7 i FSH er helt OK når du er til infertilitetsutredning- MEN: det varierer gjennom syklus (og fra syklus til syklus), så det kan være prøven ikke var tatt på riktig dag (vanligvis dag 3)? Det er ingen grunn til å vente med IVF, tror et par "unormale" FSH verdier ikke hindrer dem i å prøve - kanskje du har normal FSH i andre sykluser? Og ved IVF kommer alle hormoner utefra - så de greier sikkert å få deg til å produsere noen egg. Det er ikke absolutt nødvendig med hysteroskopi og laparoskopi før IVF - og hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om å få slippe! (Men begge deler kangjøres med en narkose på samme dag).

Jeg krysser fingre for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...