Gå til innhold

HVA SØREN ER DET SOM FEILER LEGEN MIN?????

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjøre historien kort

For 2 mnd siden fikk jeg vite at FSH verdien min var 13,1. Jeg fant ut at da gidder jeg ikke å vente mer. Så vi bestillte tim epå privat ifv i haugesund, skal der fredag neste uke. Pga dette skulle jeg i dag samle inn alle svarene fra prøvene jeg har tatt. Å nå kommer det

I juni 2005 sa legen min til meg at allt så bra at med hormonene mine, men hva viser det seg, FSH var på 17.7.

Jeg har gått å slete meg ut i snart 2 år, berre for de en dom lege har løyet til meg. Jeg er 20 år, hvordan i alle dager skal dette gå:(

Dette var den verste dagen i mitt liv

Fortsetter under...

Blir bare mer og mer oppgitt over legene har i lendet!

Men de FSH prøvene du tok i juni....når i syklusen tok du dem?

Var det i midtsyklus er de innenfor normalen. Hvis ikke er de alt for høye og da skulle legen din har reagert for snart et år siden.

Jeg må nok også si at jeg har begynt å dvele litt med alderen din....

Siden du har prøvd i snart 2 år vil jo det si at du begynte når du var 18...synes liksom det er så ungt....

Men fordelen er jo at du har mange år å gå på i forhold til å ha krav på hjelp her i Norge.

Blir vel kanskje litt ekstra forbanna på legen når verdiene dine er så høye og du er så ung og de ikke reagerer.

Man begynner jo etterhvert å lure på om man i det hele tatt kan stole på fastlegen sin eller om man er nødt til å forlange utskrifter av alle prøver hver gang man tar de slik at man selv kan dobbeltsjekke at de er slik de skal være.

Tror nok du vil oppleve en helt annen oppfølging og informasjon når du kommer til private leger.

Klem

De var tatt dag 3 begge to, så de skulle reagert, jeg skulle alldri stolt på legen min. Viss man ser poå alderen min så er jeg kanskje ung. men det er viktig å huske at det er stor individuell forskjell på folk. Jeg har alltid ver voksen for alderen og har berre venniner som er eldre enn meg. I tilegg har jeg å mannen min vert sammen i 6 år og er gift.

Det var ikke meningen å kritisere alderen din! Men det er vel mer det at jeg blir litt ekstra stresset på dine vegne når tallet ikke sier mer enn 20 år. For det første skulle legen din vært filleristet som ikke har tatt dette på alvor med din alder. BYTT FASTLEGE!!!!! Og for det andre ser jeg for meg at du vil slite litt med å få adekvat hjelp pga alder. Ser for meg at de sier at siden du er så ung så kan man prøve litt slik og litt sånn. Men håper du er tøff og finner styrke til å stå på ditt!

Ønsker deg masse lykke til!

Klem

Annonse

Det er sånn legen og gynekologen min har vert. Berre opptatt av alderen min. men de som vi skal til samtale til visste alderen vår men sa likevell at vi skulle avtale time til samtale.

Jeg synst det er sjikkelig dårlig av legen og gynekologen min, de eier ikke følelser for andre noen av de. Viss vi skal bli vurdert for ivf nå, så skal jeg ta resten av utredningen min i haugesund

Alder sier ingen ting!!!

Faen for en drittsekk den legen din er! >:(

Jeg bor i Nederland, og gikk til legen min og spurte når jeg egentlig skulle ha en slik underlivs sjekk (som de fleste jenter i Norge har...hvert år eller noe??) for jeg gikk på P-piller.

Men nei, her er det ingen undersøkelser i underlivet på kvinner under 30 år!!!!

Seriøst, jeg datt nesten av stolen!

I følge legen min, hvis man skal ta det bokstavelig, får visst ikke unge kvinner livmor kreft eller liknende saker!

Latterlig!!!

Ja, men det koster jo masse penger vet du...det er penga det går på! :/

Undersøkelser viser ditt og datt, og jenter under 30 nhar mye mindre sjanse for det, så så lenge man ikke har noen symptomer, så blir man ikke undersøkt, hvis man ikke absolutt står på sitt, da kan man gje det, hvis man vil betale alt sjøl :/

Man betaler jo for det selv (er det noe jeg ikke har fått med meg) :D

Sjønner at det er penger det står på, men synst samfunne bør være mer opptatt av den individuelle å ikke berre se penger i alt. Men selvfølgelig, jeg sjønner at dette ikke er ett lett tema:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...