Gjest Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 og hva det brukes til/ hvordan? -> vellum -> rub ons -> metallpynt (anheng) -> merkelapper -> maljer -> splittbinders prøver å lære nmeg og har gått inn på noen sider, men skjønner ikke bæret... hører alle de tingene med til scrapping eller er det sånn at anheng faktisk er til smykkelaging? på forhånd takk =)
summer85 Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 metallpynt er sånne små ting i metall, f.eks. marihøner, føtter å slik, som du da limer på kort og album å slik. Splittbinders er vel sånne som er runde i ene hende, men to "staver" sittende i. som du da stikker gjennom ett hull, oggså bretter du en "stav" til hver side på andre siden av arket.. (UTROLIG dårlig forklart) de andre vet jeg ikke hva er.... =(
tinyangel Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Vellum: pyntepapir som er halveis gjennomsiktig,kjempe nydelig å bruke på scrappe sider og kort.Kan klippes ut i div former,brukes som bakgrunn,rammer osv Rub ons: små bilder (alla klistremerker) som man skrubber over på et annet ark,feks med en is-pinne).Kjempefint som pynt,men kan bli litt vannskelig siden man må skrape de på (dumt hvis man er uheldig å skraper utenfor) metallpynt: Dette tror jeg blir mest brukt til smykkelaging. Det er som små pyntegjenstander med et lite hull øverst,dette kan du også feste på scrapbook,man kan sy de fast,henge de i en snor eller annet du kan finne på merkelapper,eller tags: Disse er nydelige å bruke på scrapbooking eller kortlaging. Det er papp som er formet som de merkelappene man pleier å sette på bagasjen når man drar på ferie. Disse kan være farget papp,ferdigpyntet osv. Her kan man lage små lommer av papir,pytne de og pynte tagsene å putte inne. Feks man kan ha oppi et par av dem,skrive fødselsdato,vekt,lengde osv. Det er veldig fint hvis man lar tagsene stå litt oppfor lommen,og feste et fint band i toppen på dem. Man kan lage tags selv,eller kjøpe dem ferdig.Like lett å lage dem selv. Maljer: Små sirkler av metall som man bruker for å lage et hull i arket med (nøkkelhull som jeg kaller det) Disse kan man få tak i mange farger og fasonger. Med hull i eller helt tette som knapper. Har man de med hull i er de kjempe fine for å liksom lage "dørhåndtak" Fremfor et bilde (la oss si at du har lagt et bilde på scrappesiden din,så lager du to dører over som du kan åpne. Fester man to maljer på hver av sidene kan man tre et band igjennom,å bruke de for å knyte igjen)Men her burde du ha utsyr for å feste dem. Splittbinders,eller brads: Dette er som små litt myke spiker,men to føtter. Man lager bare et lite hull der du vil ha dem,så stikker du dem gjennom å deler føttene slik at den ikke faller ut. Disse får du også i alle verdens fasonger og farger. Jeg er veldig stor fan av disse. Vet ikke om dette hjalp deg noe i det hele tatt,og jeg vet jeg ikke er så veldig god til å forklare,men kanskje noe ble litt klarere?
Julia 05 Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Gå inn på scrapping.no og registrer deg der Der er det et forum med mange gode tips og råd og en helt super ordliste finner du under " Jeg er helt ny, hjelp meg! Jeg er helt ny, hjelp meg!" Jeg synes de sidene er helt SUPRE og dessverre flyr tiden altfor fort når jeg er der inne og kikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå