Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

vi har nettop flyttet til Norge med var 10-mdr gutten og vi skal intervjuer 2 mulige barnevakter i dag. de 2 jentene er 15 ar gammel og har liten erfaring fra barnehage.

vi trenger de etter behov, kansje 2-3 kvelder og 1-1 ettermiddag hver monad. hva er standard pris da?

takk for hurtig svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4800318-betaling-av-barnevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei!!!

Jeg er en 15 (snart 16 ) år gammel jente som skriver innlegg på min mors "brukenavn"..

Jeg leste dette innlegget og ble litt sjokkert over at en person fskal ha 40 kroner i timen..

Ikke det at jeg har mest erfaring men jeg har sittet barnevakt i ca 4 år nå og aldri fått mindre betalt enn 50 kroner.

Så Jeg er ganske enig med Randi 86 at det er dårlig betalt og det kommer ann på hvor lenge hun/dem sitter..

Jeg ville ha sagt at 70 kroner i timen er den beste prisen for en ungdom som er på 15 år siden en 18 åring mottar 100 kroner i timen...

skjekk ut min hjemmeside

www.barnepasseren.piczo.com

Hei saramarie!

Dette ragerte jeg litt på....hvis jeg skulle betalt barnevakten 70 kroner timen hvis jeg trengte pass når jeg skulle på jobb, ville det jo nesten ikke lønt seg å jobbe!!??

Jeg satt masse barnevakt når jeg var yngre. Var superfornøyd med 50 kroner timen, fornøyd med 40 også...

Jeg sier at man bør få 70 kroner i timen på kveldstid,,,spesielt når de er to stykker...Jeg synes ikke at 70 kroner i timen er så dyrt!!

Vel,du har sikkert ikke merket det ,men prisene har gått opp både for dagmammaer og for barnevakt.

Jeg tror ingen gidder å sitte barnevakt for 40 kroner,det er jo innmari sinnsykt!!

Men folk er forskjellige og alle har sine menninger

• 1 måned senere...

Annonse

Kjære deg saramaria, hvis jeg skulle betalt 70 kr timen hadde jeg faktisk gått i minus etter jeg hadde betalt skatt!Det dere gjør etter kl er 20.00 om kvelden er å se en film, ha en veninne på besøk og dere får som regel noe godt å spise!!Helt alvorlig, her jeg bor tar dagmammaene 30 kr timen og det er på dagtid når barna er våkne(dette er voksne damer jeg snakker om, som har en familie å forsørge)

Hadde jeg fått 70 kr i timen(svart) for å passe barn på kveldstid, hadde jeg skiftet jobb på dagen!!

• 1 måned senere...

Kjære gravidigjen=)

Hadde du byttet yrke om du fikk 70 kr timen svart for å passe barn på kveldstid? Altså gått overt til svart arbeid, og vært lite hjemme når andre har fri??

Eller bare jobbet en gang i blant,

men da hadde du jo ikke tjent like mye som nå?

Du må jammen være misfornøyd med det yrket du har!

"her jeg bor tar dagmammaene 30 kr timen og det er på dagtid"

Det er vel PR. BARN?

Mens de 70 kr en barnevakt evt. skal ha om kvelden er det totale hun tjener i timen.

"dette er voksne damer jeg snakker om, som har en familie å forsørge"

Om dette er voksne damer som forsørger en familie, så er det antakelig voksne damer som forsørger familien på trygd, stønad og bidrag. Og som trenger litt ekstra svart på toppen. Du får ikke meg til å tro at noen virkelig forsørger en familie på 30 kr timen.

Hei Karelle!

Jeg har vært dagmamma tidligere, og det har også min mor vært.

30 kroner i timen er en helt vanlig lønn for dagmammaer i dag.

Hvis dere betaler maten, og de to jentene skal "kunn" passe de, er det vanlig å gi ca 4000 kroner i måneden når man passer et barn fra 08.00 - 16.00. Du må ikke finne på å gi de to jentene 70 kroner i timen. Ihvertfall ikke med tanke på at de er kunn 15 år gamle.

30 kr PR BARN på dagtid blir 90 kr PR TIME.

Klarer du å samle tre barn når du trenger barnevakt på kvelden, og betaler 90 kr PR TIME, må du så gjerne kalle det 30 kr i timen (pr barn). Barnevakten blir sikkert fornøyd likevel.

Klarer du ikke å samle tre barn, må du bare akseptere at timelønna må være akseptabel uansett. Hva om ansatte i f.eks. skobutikk skulle få 100 kr timen når det er et rimelig antall kunder innom, men bare 30 kr timen for å oppholde seg i butikken i stille perioder?

• 3 uker senere...

i think it totally depends on how many children, what time it is, how old the baby sitter is and how long they babysit for, for example i know many people that have no problem paying a hair dresser 500-1000kr for an hour, its much, but you dont go to the hair dresser all the time, i think that its best to give a set amount for watching children for an evening etc, it isnt easy babysitting and i dont think that just anyone should babysit either, 30, 40kr an hour seems pretty mean especially if they are planning on babysitting for a few hours, this is 2006 not 1980 for crying out loud, you know that a 15 year old usually uses up a 150kr phone card in a few days. but also people shouldnt be so greedy, if i got some kid to babysit for a few hours i would give like 200kr, but im talking about kids watching a few hours a day once in a while not a dagmamma or anything. for crying out loud it costs like 50kr for beer on town these days!

Annonse

Heisann..

Jeg har selv vært dagmamma ,,Var det i ca 2 år..Da tok jeg 30 kr timen,Det er bare sånn det er,, Prisene er slik,,, JA jeg å synets det er meget lite,men det er da bare sånn det er.. Husk at mann slipp også å betale skatt da..

For 30 kr satt jeg dagmamma,,, Når jeg stilte med alt maten, dvs frokost.lunsj,og mellom måltid.. Tok jeg 35 kr,,,

Prisene har ligget lenge på ca 30 /35 kr.

Først i år jeg fikk høre at noen får 40 kr...Men det er ikke her nei, i denne lille bygda jeg bor i ,er det nok fortsatt 30 kr... ..

'Har også brukt dagmamma selv, samme prisen der å... Har 2 jenter og en gutt....

Det går ann å gi dem 65-80 kr timen,men da må mann betale skatt av dette..Og så må mann da registere seg...

Når jeg har brukt barnepike, har det vært på kvelden.. Da har hu kommet ca 20,00 jeg har lagt unga,, og kom da alltid hjem før 02,00...

Da har vi betalt ca 300 kr,,, Noen ganger 350 kr...

dette er meget godt betalt i følge dem,men da har dem villet kommet tilbake å,,, så det kan lønne seg noen ganger,..

Lykke til..

For 8 år siden var jeg barnevakt på både kveldstid og dagtid.

På dagtid hadde jeg barnet i mange timer og fikk 150 kr dagen som var ca 20 kr timen.

På kveldstid fikk jeg som oftest 100 kr for å sitte der ca 3 timer og for å ligge over fikk jeg 200 kr.

Jeg var fornøyd med prisen jeg.

Synes man skal ha litt høyere timespris på kveldstid men ikke så mye som 70 nei for å kanskje legge en unge og se film etterpå.

Vanlig dagmamma pris er jo 30-40 kr men da forventes det jo at hun står for maten og har erfaring.

En ungdom på 15 år synes jeg ikke burde få mer enn 50 kr timen på kvelden nei.

På dagtid synes jeg de kunne fått 30 kr timen.

Jeg synes ikke 70 kr timen på kveldstid er for mye. Selv om ungene sover har jo barnevakten et stort ansvar. Og hvis noen av dere ikke synes det er verdt å gi 70 kr timen for å være trygge på at ungene deres har det bra, så lurer jeg på hva slags foreldre dere er. Nå snakker jeg om barnevakt på kveldstid/noen timer på dagen da, IKKE dagmamma. Jeg har selv passet nabounger da jeg var mindre, og da var det ikke sjelden jeg fikk en 500 lapp som takk for hjelpen for 4-5 timers kveld. Synes det er utnytting å betale så lite som 30-40 kr timen. Det blir jo noe annet når det er noe man skal betale hver dag, men som regel går man ikke ut mange kvelder for måneden. Nei, sett pris på at det er noen som vil passe på ungene deres så dere kommer dere ut en gang i blant!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...