Gå til innhold

Tvillinggravid i Tromsø...

Tvillinger -76

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen:) Jeg er gravid med tvillinger i uke 31+ 4. Har vært å lest innleggene i lang tid, men jeg har ikke skrevet så mye selv:) Lurte på om det er noen av dere her som holder til i Tromsø eller omeng? På sykehuset sier de at det er veldig mange tvillinggravide i Tromsø (jeg bor i Tromsø selv da:) ) så jeg var litt nyskjerrig. Jeg har vært mer eller mindre sengeliggende siden jeg va 20-21 uker på vei på grunn av kort livmorhals, legene trodde ongene ville komme hvert øyeblikk, så at jeg sitter her i dag med stor mage i uke 31 er i følge de hvitkledde et under:)

Er det noen av dere andre tvillinggravide som er kondisert? i så fall, hvor lang livmorhals har dere da? Jeg har hatt to kondiseringer og livmorhalsen min har siden uke 20 kun vært på 1,5-2 cm....

Ble et langt innlegg, men hadde lyst til å fortelle litt om meg, og hilse på dere alle:) Lykke til med svangerskapet alle sammen!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg bor også i Tromsø. Er 25 uker i morgen. Har ikke fått vite noe om livmorhalsen min bortsett fra at den fortsatt er lukket og låst. Har hatt noen blødninger tidligere i sv.skapet, så går jo og kjenner på hver minste lille vondt.. :) Hadde restriksjoner mot alt en stund. Morkaka så ut til å ligge foran utgangen.. Dermed - ingen sex, ikke fysisk aktivitet, fikk ikke reise fra Tromsø, osv.osv. Onsdag etter påska fikk jeg vite at morkaka hadde flytta seg oppover så faren var over.. Grr.. Kunne jo fått vite det før påska... :-) Da hadde jeg sittet helt alene i leiligheta, med bursdag og det hele, mens resten av verden koste seg på fjellet. Jaja.. Begynner i hvert fall å få tro på at det kommer til å gå bra nå. :)

Hvor i Tromsø bor du? Jeg holder til helt ute på Berg. Det er jo så nydelig vær ute for tiden, så prøver å komme meg litt ut selv om man skal ta det så veldig med ro..

Hei:)

Arti at det var flere i fra Tromsø her:) Begynt nesten å tro at det bare var meg..hehe:) Jeg bor på Tomasjord/Lunheim, så er ikke så veldig langt unna der du bor. Jeg er 33 +2 i dag, og overlykkelig for hver dag som går. Begynner å bli rimelig lei nå, men skal bite tennene sammen ei stund til..:)

Restriksjoner ja.. kjenner til det:) Har hatt forbud mot ALT siden jeg var 20-22 uker på vei... fysisk aktivitet.. fikk maks være i aktivitet i en time av gangen, ingen løft.. ikke husvask.. ingen sex... og fikk ikke forlate tromsø:) Men nå når jeg har passert de magiske 30 ukene får jeg lov til å bevege meg litt mer.

Regner med du er sykemeld nå? Jeg har vært sykemeldt sidn januar, og begynner å bli ganske lei alle såpeseriene på tv :)

Har du ellers hatt et bra svangerskap?

Vært ute i finværet i dag?? Så det var meldt rundt 17 varmegrader til uka.... deilig:)

Jeg venter også tvillinger og bor i tromsø!er 22 uker på vei med eneggede jenter. Syns dere har fått så mange restriksjoner....jeg fikk ingen bortsett fra å ta det med ro. Morkaka mi lå også langt nede, men fikk ingen beskjed om å ikke ha sex. Hva er kondisert? livmorhalsen min var helt lukket på kontroll for 4 uker siden...skal på ny kontroll imårra og det skal bli gått å få sjekket at alt er som det skal være der inne!

Jeg har vært sykemeldt siden 15 desember, da jeg hadde den første blødningen. Etter nyttår har sv.skapet forløpt rimelig greit. Mye kvalm tom uke 14, bekkenløsning etter det. Det har vært veldig mye bedre de siste 2-3 ukene. Kjente liv første gang i uke 16. Det var veldig morsomt:) Søstera mi har faktisk hatt flere plager enn meg, og hun venter bare en... Hun er lenket fast hjemme. Klarer nesten ikke å gå, stakkars... Prøver å få henne med ut, spesielt når det er så nydelig vær, men det er ikke lett.

Egentlig, det med sex spurte jeg om selv da de så at livmora lå så langt nede fordi jeg hadde fått forbud mot sex da jeg hadde blødninger tidligere i svangerskapet. Vet ikke om jeg hadde fått beskjed om det ellers... Vet ikke hvordan sv-skapet ditt ellers har vært. Det kan jo ha noe med det å gjøre også. Men i alle fall - da jeg var på ul-kontroll sist hadde jo morkaka flytta seg oppover, og da spurte jeg igjen, og fikk beskjed fra den legen om at "det er vanskelig nok å være tvillinggravid om man ikke skulle måtte leve som en nonne i tillegg"... :-)

Hvor gammel er dere egentlig? Dolly83 regner jeg jo med er 23 år da.. Er selv 24 år.

(Har ikke tilgang til internett hjemme, så det er ikke så ofte jeg er her inne.. Men skal sjekke innom neste gang jeg er på internett.)

Forresten er jeg også lei av all såpa på tv.. Har nesten slutta å se på tv fordi jeg ikke gjorde annet i perioder.. Ser nesten bare på Lost (det må man jo bare få med seg), CSI, av og til Idol og en og annen film.. Prøver heller å finne på andre greier å gjøre.. Har faktisk vurdert å begynne å strikke!!! (Har bare strikket en lest og en halv genser i mitt liv!! :) Vel, er fortsatt under tenking.. Blir jo litt dumt å kjøpe strikkepinner og masse garn hvis jeg gir opp før jeg har fullført....

det var det jeg hadde å si idag.. Nyt sola jenter!

Annonse

hatt bekkenløsning siden uke 8 jeg,men den er mye bedre nå:)ellers var jeg sinnsykt kvalm til uke 12-13 hvor den ble litt bedre. Matlysten er vel aldri blitt den helt samme som den var før jeg ble gravid!Kjente liv i uke 16 jeg og...

jeg har ikke hatt noen blødninger så det kan jo kanskje ha noe med det å gjøre...med tanke på sex!var på kontroll på onsdag og da lå ikke morkaka helt over livmorhalsåpningen...det var et lite stykke ned til den!det ha jo også kanskje noe å si. Hvordan er sexlivet sånn ellers...typen min vil nesten ikke stikke den inn,han er så redd for å skade de to små.

Er litt engstelig for å ha sex jeg og....

Vet dere hvilket kjønn dere får eller om det er eneggede eller toeggede?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...