Gå til innhold

Hebbie og idefix:0)

Gjest

Anbefalte innlegg

Tygger du mandler? Det skal visst hjelpe.Jeg har bare litt halsbrann ikke noe å klage over.Det er kvalmen og magesmertene jeg holder på å bli gal av...

Gleder meg til å komme over til 2 trimester,men må jo innom deg å følge med på deg til du også kommer over...

Men 2 trimester er ett langt trimester.Men som oftest er det da en glittrer og er gravid uten mange plager.Kvalmen er borte og en føler seg i fin form...

Jeg tror jeg også har fått det på hoftene...Er så tjukk i rompa at det er mer enn nok der fra før....

Men jeg har gått ned 2 kg fra tirsdag da jeg var hos jordmor.Håper jeg ikke legger på meg noe til neste kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann en ny dag og bedre helse:0)

Har sovet godt i natt,drakk cultura melk i går og dagen før så da har magen endelig roet seg litt ned.Hadde ikke så mye kramper i natt.Men fikk ut luft.He he he

Men jeg drømmer så vilt om nettene at jeg er egentlig ganske trøtt etter å ha våknet og sovet lenge.....

Gubben lurer på å sykmelde seg.Han sliter slik med ett kne,siden alt faller på han nå er han døds sliten.Får ikke sove pga.verk på nettene..Håper bare legen sykmelder han.Vi har ikke lyst at han skal bruke opp sykedagene sine nå så tidlig.

Hadde dere det fint i går i selskap?Håper det:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt ok igår - ikke akkurat det mest givende med tanke på at det var onkler og tanter av sambo som da er rundt 60 årsalderen !!

Men....jeg vet hvilken side som er løskjefta !!

Tror du dem ikke annonserte da at de venta flere barnebarn og da fra oss...eehhh...ble helt satt ut ! Er jo litt tidlig å si det til slekta - men de var jo veldig stolte og nevnte det mye....

Var skikkelig dårlig igår så det var ikke så kult da.....

Var på Boligmesse i dag og er helt ødelagt - må sove noen timer...

Skal på BIM treff senere i dag så jeg får skrive noe senere eller imorgen - er så sliten i hele meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he ja snakk om å bli satt ut av svigers:0)

Vi lurer på å fortelle det til oldeforeldrene idag.Kanskje på tide siden alle andre veit det...?

Nå har vi spist middag hos mine forledre.

Så har vi vært på premie utdeling med ungene.De har gått skirenn i vinter.Mase folk der.Ikke noe kos siden jeg er i elendig form.Men vi var der tidlig og fikk sitte med ett bord.

Så nå skal vi kose oss med vaffler.Sikkert over ett år siden jeg har laget det.Ungene er strålende fornøyde.Har faktisk veldig lyst på selv.

Håper du ikke er helt utslitt nå da.Siden du skal på treff i kveld.Skulle gjerna ha vært med....

Ha det kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen faen osv....Snuppa spydde ut hele sengen sin i kveld.Så da har vi nok fått spysyken i hus:0(

Vi hadde tenkt oss til lege med henne i morgen for hun har fått blå flekker på magen.Har fått totalt panikk for at det er blodkreft.det begynte som små flekker nå er de stor og stygge...

jeg er så redd at jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre.Har panikk for at spyingen har med dette å gjøre og at det ikke er omgangs syke...

En ting er sikkert det å bli foreldre gir en mye bekymringer...

Har ikke tort å fortelle om flekkene før,men nå er jeg på randen av hysteri...

Vi kan ikke være så yheldige at hun er alvorlig syk.Krysser fingrene for at hun har falt å slått seg og at det er omgangs syken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skremmende da !!

Håper det ikke er noe alvorlig ..... Så utrolig kjipt at dere har spysyka...

Håper dere alle snart blir frisk....kanskje på tide det :o) Så dere kan kose dere !!

Det er veldig skremmende når barn blir syke - så jeg forstår din frykt.

Men forhåpentligvis så er alt ok.

Hadde det kjempekoselig i dag - ble 10 stk :o)

Fikk ikke snakket med alle siden vi var så mange - men det blir nok en annen sjanse så det går bra....

Nå er jeg skikkelig trøtt og må legge meg....Ikke så lenge siden jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:0)

Etter jeg skrev til deg her inne så gikk jeg inn på sidene om laukemi,siden vi er redd for at det er det snuppa har.Ett av tegna er at barnet er slapt....Så da puster jeg lettet ut.Hun er jo ganske så propell i dag.Etter å ha spydd i natt.Men hun er til lege nå.Like greit å få tatt en blodprøve så vi kan få bekrefta at alt er bra.

Gubben skal prøve å få sykmelding har er så sliten nå.Sover ikke på natten pga.det vondet kneet sitt.

Så koselig at dere ble 10 stykk da:0)Hvor mange var gravide av dere?Kjempe kos med sånne treff.Skulle så gjerne ha vært med!

Idag er her nydelig vår vær.Solaskinner og fuglene kvittrer.Det er vår!!!Endelig.Både gleder meg til at trea er grønne,pluss gruer meg.Kommer nok til å reagere på pollen i år.Det har blitt værre for hvert år.Må vel bruke medisiner...Lite gøy siden en er gravid da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har fått sopp..Det er visst helt ufarlig og kommer til å forsvinne av seg selv:0)Men flekkene ser så skremmende ut....

Det er helt nydelig vær her idag så nå har vi vært ute å gjort hage arbeid.Stelte i blomsterbedda mine.Jeg koser meg slik når jeg får være ute.Da er kvalmen ikke så intens.Har funnet ut at om jeg spiser hver 3 time så holder jeg kvalmen i sjakk...

Gruer meg slik til torsdag.Er så redd for at spiren har dødd...Håper på at jeg kommer smilende ut ikke gråtende.

Om alt er bra skal jeg bli med til Ålesund på fredag da skal jeg se etter klær til 17 mai.Har ingenting å ha på meg.Bunaden kan jeg bare glemme!!!

Håper du har hatt en fin dag:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spyr nr 2..jeg hater spysyken.Hater hater den...Guttungen kasta opp på stuen.Jeg måtte ringe gubben å få han hjem for å tørke...Jeg er så hjelpeløs...Har alltid vært slik,men nå etter at jeg i tillegg er gravid og kvalm.Ja da er jeg bare håpløs...

Håper det gir seg snart...Orker ikke mer nå:0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen til UL !! Det kommer nok til å gå så bra :o)

Du har jo ikke hatt problemer før....

Håper ting bedrer seg snart i heimen....ikke bra når alle går rundt og spyr...

Sjefen begynner på jobb i dag - så det blir spennende å se hvordan dette blir. Om hun skal begynne å jobbe fullt eller bare litt og litt - og hvor lenge da.

Er kvalm i dag også - vil egentlig ikke ha mat, men jeg skal tvinge i meg en banan....Måtte bare oppdatere meg på BIM først....

Har en del ting å gjøre i dag på jobb som haster - og når jeg kommer hjem så må vi skynde oss å rydde huset fordi vi har en visning 18.30.

Etterpå det så er jeg vel så trøtt at jeg må sove litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med visningen i kveld:0)Håper dere snart for solgt huset!

Har sovet litt dårlig i natt,var litt kvalm,men satser på at det snart går over å jeg får ett liv igjen.Kvalmen er ikke like intens som den var for ei uke siden.Så det går fremover.Håper det ikke er du som skal slite videre.Det er så pyton å gå rundt å hangle slik..

Ha det kos på jobben:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte ikke heller - trenger jo plass å bo :o(

Og det blir verre å få lagret tingene våre hvis vi må bo i en leilighet med en katt og hund....

Jeg har blitt bedre i dag etter å tvunget i meg frukt - blir ikke særlig mett av det.

Siden det har bedret seg litt så håper jeg at det blir bedre og bedre og det er snart slutt på dette...Du nærmer deg 3 måneder med stormskritt !! Jeg blir 7+0 imorgen :o) Er så happy !!

Uff...bra start på dagen. Er en hastesak her fordi noen ikke har gjort jobben sin - så jeg må gjøre den. Må skrive Lønns-og trekksoppgave til noen og jeg har aldri gjort det. Og det verste er at jeg ikke har alle opplysninger så jeg prøver å få tak i dem som sitter på det.

Men sjefen min var innom og hjalp meg :o) Heldigvis husket hun noe....

Dette haster jo - fordi selvangivelsen skal jo sendes inn til helga !

Hehehe....det er flere som er her inne og leser på tråden vår ...sikkert spennende å lese ;o)....not...

Men de etterlyste deg på treffet - siden dem hadde fått med seg at vi skriver med hverandre...Men nei....du er nok laaangt borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du hilse alle fra meg neste gang og fortelle dem hvor sjalu jeg er på at dere har møter:0)eller kanskje leser dere det her???Jeg også vil være med!!!Tihi..

Nå har jeg sittet å delt blomsterløker melom meg og mamma.Vi bestilte en haug med løker.Så deler vi dem og deler kostnaden.Kjempe greitt.

Det eneste er at det er så mye løk at jeg kommer til å slite med bedd plass.He he he..

Selvangivelsen ja, den må vi huske å få levert.Gubben får igjen en del penger heldigvis!

Jeg har ennkel selvangivelse bare å skrive under:0)

Er null skatteyter siden jeg er hjemmeværende.

Det er nok ikke så lurt å ikke ha plass å bo nei,men dere har en leilighet i bakhånd slik at det er raskt for dere å flytte ut om huset blir solgt?

Håper dere snart får starte byggingen,det hadde vel vært kos...

På bim idag står det at jeg er i 12 uke nå,men etter JM sine beregninger er ikke det før på torsdag.Er spent på om jeg får vite noen termin på ul på torsdag.Det spørs hvor stressa legen er det.Det er litt dumt når en blir skvisa innom noen timer....Satser på at jeg kanskje ikke skal før sent på dagen,da har han god tid.

Er ikke like kvalm som før,men jeg har klart å spise ca.hver 3 time til nå.Jeg kommer til å bli super feit...Virkelig kjedelig.Men jeg orker ikke ligge på hodet i do,så da må jeg bare spise ofte.Spiser bare brødskiver og middag da.Ikke noe usunt i mellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den skal sendes innen SØNDAG !!!!!

Hvis dere ikke da kan gjøre det på nettet - da går det fort !

Nei - vi har tenkt på det med leilighet, men det ble litt mye så vi har latt det ligge til det evt. blir aktuelt. Det kan være vi skal spørre en tante av sambo som eier en gigantisk leilighet 15 min fra oss.

Men sist gang han leide der med eksen sin og de to hundene så raserte dem visst leiligheten - ikke bra !!!!

Du er uansett snart i 12 uke !!

Og spør legen om ikke han/hun kan beregne og sjekke - er normalt at du er nysgjerrig på det.

Trenger ikke nødvendigvis å legge på deg så mye om du spiser masse brød og litt middag....

Jeg er så sulten, men er drittlei av å bare spise frukt !! Men jeg får jo ikke laget mat når vi kommer hjem. Da må vi rydde ! Heldigvis tok sambo seg av det meste igår...stakkars. Spurte ham rett ut om han syntes det var plagsomt etter jeg ble gravid og ikke orka så mye og lot ting flyte uten å si noe eller gjøre noe...Men han sa nei - gjør ikke ham noe...Blir kanskje bare verre sa jeg....Men det gikk greit for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er selvangivelsen levert på nett.Puh da er det ute av verden:0)

Jeg har så lyst til å kjøpe baby tøy på fredag om alt er bra på torsdag.Har tenkt som så at finner jeg nøytrale klær skal jeg kjøpe litt etter litt.Det pleier alltid å enten være gutte klær eller jente klær.Siden jeg har på følelsen at dette blir en gutt så har jeg ingenting.Men bli det en jente så har jeg mye etter snuppa..Tenker som så at jeg skal ikke kjøpe mye bare litt om jeg finner noe fint fremover.Kan alltids gi det bort om noe går galt nå...Har aldri kjøpt noe før jeg er 6 -7 måneder på vei..Men denne gangen vil jeg være litt tidligere ute...

Vi skal ha spagetti til middag om jeg klarer å få ned en it er usikkert.Burde vist ha holdt kjeft ang.kvalmen.Den kom durende nå nettopp....

Har fått så ømme brystvorter at jeg holder på å bli sprø...Skulle tro noen hadde sittet og vridd dem i en tang...AU AU..

Det som er spennende er om jeg får innvendig eller utvendig ul.Det vet jeg ikke ennå..Tror de må ta utvendig for å beregne termin nå..Men er ikke helt sikker.Det ul apparatet han brukte sist gang var ikke mye godt i forhold til det som han brukte første gangen..Vil så gjerne se mest mulig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trødde i meg en hel kebabmiddag -ble helt sprengt ! Har spist for i dag jeg !!!

Så søtt - sambo hadde overrasket meg i dag og sa han hadde en anderledes overraskelse om ventet på meg hjemme.

Da jeg kom hjem så er jeg vant med at hunden står rett innenfor døra og venter - og bjeffer når vi er på vei til døra.

Men det kom ingen hund...jo - en liten en !!!

Kjæresten til hunden vår var på besøk !! Hun er sååååå søt....

Eksen til sambo har vært her og fått halvparten av tingene hennes - og da bytte dem hund :o) Tror det var hennes ide...er lenge siden hun har vært med Fant...hehehe.....han er litt spesiell da. Og ganske stor for den lille leiligheten dem bor i nå - så jeg sitter bare og ler på tanken av ham der inne. Han sikler så mye når han drikker og han er litt klengete og står på to labber i sofaen over deg og nistirrer på deg og vil ha kos...

Stakkars typen hennes - han er litt redd hunder....fant er verdens snilleste, men han kan være litt for mye...

Hun spurte faktisk om når tid vi skulle ha barn...sambo turde ikke si noe enda - før han må......så han sa bare vi ikke brukte prevensjon...

Foreløpig så går det bra med meg - jeg har ikke vondt og har fortsatt symptomer og har ikke blødd - så jeg satser på at dette går bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhh den forstod jeg ikke helt har du bytta bort Fant for godt??Eller er det hans hund,føler meg litt lost her nå:0/

Ja ja du forklarer vel en treg hjerne som meg.....etterhvert:0)

Jeg har sover i 1,5 timer ble så svimmel etter middagen at jeg måtte bare legge meg ned på.Ble kvalm og elendig.

Nå er gubben og handler cola og melk.Jeg drikker litt bokse cola da roer kvalmen seg noen hakk...

Ble så nysgjerrig altså.Er det ikke lenge siden det ble slutt mellom eksen og mannen din?Ikke de kjappeste med å dele tingene altså:0)He he he..Trodde Fant var din jeg.

Liker best sånne store hunder.De små biter så j.....og er lite barnekjære.De tåler ingenting i forhold til de store.Det er egentlig veldig rart...Men men...Kos dere med den lille:0)

Ikke lenge før dere får noe annet lite å kose med.Skulle ønske dagene hadde gått litt raskere..Vil kommer over til 2 trimester og senke skuldrene noen hakk...

Er helt sikker på at det kommer til å gå bra med spiren din.Det kommer til å bli ett pent barn med masse mørkt hår:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen du er treig ass !

hehehe.....forstår du er forvirret...

Zita er eksen sin og Fant er sambo sin :o) Og i dag så bytta dem hund fordi sambo og jeg har savnet Zita og har tenkt flere ganger på å passe henne og i dag så bytta dem likesågodt. Blir bare for en dag eller to...

Grunnen til at hun har noen ting her er at hun fikk sette dem her ifjor fordi hun skulle muligens flytte til England, men hadde ikke plass til tingene. Går greit for meg det :o) Hun har vært her før når jeg har vært på jobb og holdt på med tingene sine...

tror det er best med Fant ja med tanke på babyen :o)

Zita kan knurre litt og bite litt hvis man plager henne for mye - men ellers er hun en skikkelig kosejente som er en drøm å ha med å gjøre.

Små hunder er mer usikre pga. størrelsen - det er derfor dem bjeffer mye for å brese seg og er gneldrete...Zita bjeffer når det kommer folk eller hun hører noen utenfra - ellers går det bra.

Uff - det høres så fælt ut når du sier et barn med mørkt hår... Svigermor sa at hun synes å ha hørt at man får et barn med masse hår når man har halsbrann....hahaha......

Gleder meg uansett masse til jeg får mage(det har jeg jo allerede ..hahaha) og kan kjenne babyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he ja då forstår jeg:0) He he må være sukkeret i colaen som klarnet hjernen.Knis knis...

Ha ha ha det med mye hår og halsbrann har ikke stemt på meg iallefall.Sist gang hadde jeg noe j....med halsbrann.Snuppa hadde lite hår....Trodde jeg skulle få ett barn med masse hår jeg.Men den gang ei.

Men jeg hadde halsbrann lengre med jenta enn guttene....

Jeg svetter slik i kveld holder på å renne vekk.For to timer siden holdt jeg på å fryse i hel..Merkelig at kroppen skal være slik på bær tur...Håper virkelig at alt er som det skal være.Etter å ha vært gravid 3 ganger før burde jeg vite alt,men jeg klarer ikke huske alt fra sist gangene.det er så rart.

Jeg teller snart ned timer til torsdag er så spent:0/

Når skal du på neste kontroll.var det den 4 mai?

Jeg skal til Jm den 23 mai.Det er så lenge igjen.da er jeg forhåpentligvis langt inne på 2 trimester:0) Og venter på deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser mye for tiden....Kan ha på meg masse klær, men fryser for det.

Blir spennende på torsdag !

Jeg har kontroll 4 mai ja...

Er trøtt nå og har ikke fantasi så jeg får avslutte for i kveld...

Gleder meg til 2 tri !!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld er jeg ganske våken,ken ha med at jeg har sovet 1,5 time i ettermiddag...

Må le av meg selv.Da jeg våknet opp så låg jeg og fantaserte om chicken nuggets fra mcdonalds...må bare le av meg selv.Er ikke såååå glad i MCD mat da.Men nuggetsene liker jeg med sur søt saus.Vi skal utover til ålesund på sykehuset med nr 2.han skal til øye lege.så da blir snuppa også med.Da blir det vel en tur innom Mc donalds tenker jeg.Det er så rart ungene elsker det..Hva gjør en ikke for å glede barna til tider.Må bare huske å kjøpe noe til eldstemann som er på skolen halve dagen.Bestemora skal se etter han.

Har tenkt å se på mamma tøy om alt er bra på torsdag.Like greit å gjøre det tidlig så er det kanskje noe fint igjen i butikken.Synst mammatøy blir så fort utplukka...

Ha ei god natt vennen så snakkes vi i morgen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du begynner å være lengre oppe på kveldene - så det er jo et bra tegn.

Ååååå - det frista jo ikke med McD mat da !!!

Pleier ikke å strene inn der hele tiden - men en sjelden gang så er det digg. Skikkelig junk food !

Tar alltid med nevøen og niesen min - dem elsker det og leke i lekekroken....

Jeg får nesten kikke litt og litt etter mammaklær jeg også....ikke bra å gjøre det for tidlig - men jeg har ikke noe som ser bra ut siden magen er så oppblåst og jeg går med saggebukser.

Folk stirrer veldig mye på meg - mot magen. Men så kler jeg meg anderledes nå da....bruker store posete klær og det ser jo bare verre ut. Men ingenting annet passer. Ganske frustrerende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legesenteret og spurte om jeg hadde UVI - siden jeg leverte urinprøve.

Men jeg hadde ikke det - så jeg trenger heldigvis ikke ta de ekle tranebærkapslene som ser ut som stikkpiller !! Gigantiske ! Blæh !

men jeg skjønner ikke hvorfor jeg av og til får svie/ubehag der nede - er ikke hver dag, men av og til....

Og jeg fortalte at jeg hadde vondt i ryggen - har hatt det en uke nå.

Fikk det etter den første langturen med hunden, og hadde det fortsatt da jeg var på en annen langtur. Merker det når jeg går og det har beveget seg nedover mot halebeinet og idag rett under rumpa på toppen av låret.

Var redd for bekkenløsning, men dem mente det var for tidlig til noe slikt. Har lest at jenter har fått det med en gang - men dem kan ikke gå i det hele tatt !

Er vel bare at jeg ikke burde gå lange turer og ta det med ro. Men det er utrolig plagsomt - burde kunne ta de små turene. Så jeg kan avlaste sambo litt - stakkars går alle turene alene for det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk med nr to,begynte jeg med mamma bukser i uke 8.bare for at da ble magen mindre enn å gå i enorme bukser:0)

Har på meg en mammabukse i dag også.Er så god over magen...

Har sovet elendig i natt,ble drit dårlig og låg på hodet i do rett etter jeg skrev innlegg her inne.Ble akutt dårlig...Er lei av å spy ennå.Men må vel bare belage meg på noen uker til...

Vi går bare på McD når ungene er med aldri ellers.Du finner ikke meg og gubben der alene altså...

Søstra mi sier at det er så menge fine mammatopper på lindex nå.Så da tenkte jeg at jeg må ta meg en tur å få sjekket ut det.

Ellers så skulle jeg ønske at vi vant i lotto.Er så lei av å snu på hver en krone akkurat nå for tiden! Vi bruker over 3000 kr i bensin.Gubben kjører minst 4 mil til jobben hver dag.Men det er begge veier da.Av og til må ha til Ålesund og det er 14 mil...Går litt bensin da...Er så lei at alt er så dyrt...

Det er så irriterende at det ikke er fradrag på skatten fordi om du har tre barn.En skatter like mye som ett par uten barn.Synst ikke det er helt rett..Men sånn er det da bare....

Synst du kal gå å se på mamma klær jeg.Er spent på om det er to der inne.Har ikke fått særlig mage ennå og den er iallefall ikke hard.Om det ikke er at noe har gått galt da...Hjelp!En dag igjen til UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ETT barn i magen ;o)

Håper jeg.....tror jeg er veldig oppblåst i magen fordi jeg har forstoppelse, men i dag så er magen mer normal stor ;op hahaha....

Har fått gått på do 3 dager på rad :o)

Tror jeg må ta meg en tur på Lindex....er det en egen avdeling ?

Spurte ei som jobba der i helga og hun sa dem bare hadde ammebh'er for mammaer...

Hmm....kanskje jeg skulle fått meg en skikkelig bukse som var slankende enn å baggy bukser...

hehehe....sambo liker veldig godt sånn mat - og jeg synes faktisk det er ok av og til....fy meg !!

Skattesystemet suger !!!

Men det er Norge i ett nøtteskall....

Det kommer til å gå så bra på UL !!!

Ikke bekymre deg.... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...