Gå til innhold

Tips og råd ang. babydyne - mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Sitter og ser i BabySam katalogen at det er mange forskjellige typer dyner. Dette aner jeg jo ikke noe om, hva er best for baby?

Vil bare si at jeg er student så lommeboka avgjør at det ikke blir av det syreste slaget. Men del gjerne erfaringer dere har med dyner og hvor dere har kjøpt de osv. Kan jo være det er flere enn meg som er intr. :)

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt vogndyne og barnedyne. Og droppet babydyne. Den bruker de bare et år så er den for liten. Når babyen er som minst kan den ha vogndynen og gjerne et teppe og så hoppe rett på baredyne. Barnedyna kan de ha til de 4-5 år. Og kjøp noe som kan brukes både vinter og sommer og tåler vask. Lykke til!

Jeg har foreløbig kjøpt en liten dyne på KID, 65x80 cm. Kostet rundt en 100-lapp. Den skal være allergitestet osv. Tenkte jeg kunne begynne med den, den holder jo noen måneder. Så finner jeg vel da ut om jeg vil ha en annen type etterhvert...

Vet heller ikke noe saerlig, men jeg bor i England, og her blir man fraraadet aa bruke dyne i det hele tatt foer barnet er litt eldre (6 mnd eller 1 aar tror jeg??) pga. risikoen for krybbedod. Isteden raades man til aa bruke tynne bomullstepper, flere om nodvending, og evt. mer klaer.

Har noen andre hoert lignende raad??

Annonse

Har også dyner fra spar kjøp de er helt kurrante de. Kan vaskes i maskinen og tas i tørketrommelen, noe jeg syns er veldig kjekt. Det kom vel på rundt en 150-200kr for begge to om jeg ikke husker veldig feil. Eller så har Jysk også helt greie dyner som ikke koster all verden.

Hei.

Jeg brukte baby sovepose (ble anbefalt det av noen i familien) til førstemann, og kommer til å bruke det til nestemann også. Var kjempefornøyd med det - de sparker den ikke av seg, og så kan den brukes i flere måneder. Vi fikk en kjempefin rutine helt fra begynnelsen av - når klokka ble ni tok vi på soveposen, ga kveldsmelk, og la henne opp i vuggen. Da visste hun at det var sove-tid, og sovnet med en gang (hvis ikke hun hadde sovnet allerede under mating). Håper vi får det til sånn med neste prinsesse også =D

Lykke til!

Takk for svar!

Jeg må vel tenke litt på størrelse skjønner jeg. Hadde ikke tenkt på dyne til vognen en gang jeg :)

Ang. sovepose trodde jeg ikke de anbefalte det i forb. med fare for overoppheting og krybbedød. For de kan vel ikke sparke dem av seg da??

Er det flere så som har erfaringer så kom gjerne med dem!

• 3 måneder senere...

Jeg har brukt en 65x80 dyne - både i kurven Snupp sover i og i vogna. Bare flyttet over dyna, ikke noe problem.

Nå når det er sommer og varmt, har hun ingen ting over seg i vogna, evt et helseteppe.

Dundyne: varmere enn syntetisk. Anbefales ikke for de som er i risiko for å få allergi.. Ofte ikke så lett å vaske...

Syntetisk dyne: kan vaskes i egen vaskemaskin.

Jeg har som sagt 65x80 dyne (dun, kr 300 på fru Lyng), i tillegg en barnedyne (syntetisk) som er litt større (husker ikke målene). Kostet noen hundrelapper, tror jeg (vet ikke nøyaktig, vi fikk den)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...