mie84 Skrevet 19. april 2006 #1 Del Skrevet 19. april 2006 Har hørt at upastituert ost ikke er bra (vet ikke hvilke oster som er det men) Og lammekjøtt (spiste dette i påsken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 19. april 2006 #2 Del Skrevet 19. april 2006 Tror det er slik: Ikke rått eller lite stekt kjøtt/fisk Ikke rakfisk Ikke muggoster (med mindre den er stekt, f.eks. på pizza) Ikke spekemat som ikke er garantert fersk Rå grønnsaker må være vasket Man kan visstnok spise spekemat som har vært frosset, og så sier bl.a. Gilde at man kan spise all deres ferdig oppskjærte spekemat. Man skal være forsiktig med store skinker fra andre land, hele fenalår o.l. Tror alle myke oster her i Norge er trygge, som Filadelfia o.l. Dette er det jeg forholder meg til i hvert fall! Så lenge lammekjøttet er godt stekt ser jeg ingen grunn til ikke å spise det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mie84 Skrevet 19. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 19. april 2006 Tusen takk! det var betryggende og høre:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bratsj Skrevet 19. april 2006 #4 Del Skrevet 19. april 2006 Ost skal være laget av pasteurisert melk ja, det er ofte Camembert, chevre og andre hvite muggoster som er laget av upasteurisert melk (dette fordi de da smaker mere) men du finner iallefall norsk brie som er pasteurisert. Rå fisk er OK (sushi) men den skal være superfersk. Kjøtt og fulg skal ikke være blodig (toxoplasmose) og av samme årsak skal grønnsaker vaskes godt og du skal ikke tømme kattens sandkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinky84_ Skrevet 19. april 2006 #5 Del Skrevet 19. april 2006 magerost da? er d noe farlig? eneste jeg klarer å få i meg om dagen,er så kvalm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 19. april 2006 #6 Del Skrevet 19. april 2006 tubeost skal være ok. vet det ikke står noe på den, i alle fall ikke Kavli som jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå