Gå til innhold

Nødrop fra en hjemmeværende

hypo

Anbefalte innlegg

Litt oppgitt i dag, gitt. Må belage meg på å være fullstendig sjukemeldt fram til terminen om åtte uker. Har nå vært helt sjukemeldt siden uke 27 pga. fare for prematur fødsel (påvirket livmorhals).Jeg er så klart veldig glad for at babyen holder seg inni magen, men ettersom alt så så bra ut på forrige kontroll, var jeg så klar for å jobbe litt før jeg går ut i ordentlig permisjon. (Får så klart dårlig samvittighet når jeg ikke jobber - hallo? - overfor hvem? Trygdeetaten liksom?) Prøvde meg derfor på jobb i dag, men det gikk slett ikke så bra som jeg hadde håpet. Kynnere, kvalme og svimmelhet var alt jeg oppnådde der. Jaja, jeg har en liten gutt på snart to å bruke det jeg måtte ha av krefter og overskudd på, så jeg skal ikke klage. Men dere vet, humøret svinger litt om dagen og da er fort gjort å fokusere på sin egen begrensning ...

Fortsetter under...

Hei hypo,

Har bare ett råd til deg: Glem jobben, kos deg hjemme!!!

Det er minst tre stykker som vil ha glede av at du følger dette rådet, babyen i maven, 2-åringen din og ikke minst deg selv. Gled deg over at du får nyte våren som hjemmeværende.

....og selv om det høres ut som en floskel, ingen er uerstattelige i jobbsammenheng - selv om vi kanskje føler det slik innimellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...