Gå til innhold

MME når hun ikke vil ha pupp..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm.. jeg er ikke så dreven på dette, min gutt er ikke kommet så langt som til 6 mnd enda :)

Men dette er det jeg tror:

Frem til de starter med fast føde skal de jo ha masse morsmelk. "Nok morsmelk" er da når de har 4-5-6 våte bleier i døgnet, legger på seg ok, og er fornøyde.

Etter de har startet med fast føde vil mengden morsmelk gradvis reduseres. Så det avhenger litt av hvor mye mat hun evt. spiser utenom? Jeg har lest at de trenger ca. 5 dl melk i døgnet fra nå og frem til er et år, og jeg tror det er når de spiser både frokost, middag og kvelds utenom MM eller MME. Dette inkluderer det de evt. får av melk i grøtmåltidene.

Men i perioder er det jo slik at de er lite interessert i pupp uansett. Jeg tror at det er bedre å la den perioden gå over enn å starte med MME og risikere at barnet gir opp puppen helt. Min gutt hadde en god periode der han drakk lite på dag, men desto mer på natt - på dagen var han så opptatt av alt annet at puppen bare dugde til å slukke den verste sulten, så ville han gjøre andre ting. Jeg regner med at nå som vi starter med litt grøt og annen mat så vil det samme skje på nytt, at puppen i en periode vil bli lite spennende fordi han plutselig får annen mat. Og så lenge han ikke har totalt puppenekt så vil jeg nok bare la denne perioden gå over, uten å kompensere med MME. Hvis han nesten ikke drikker noe morsmelk på dagen, og samtidig begynner å sove hele natten, vil jeg nok ta ham opp en gang eller to i løpet av natten for å mate.

Vet ikke om dette hjalp deg, som sagt så har jeg ikke erfart denne problemstillingen enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...