Gå til innhold

Synes dere det er for stor fokus på babyens vekt (særlig hvis de veier litt for mye)???

Anbefalte innlegg

På helsestasjonen mener jeg????

Jeg synes det er fint at de følger opp hvis babyen kanskje veier for lite, men jeg syns ikke noe om at det er så om å gjøre hvis babyen veier litt mer enn kurven tilsier.. Er ikke det bedre enn at babyen er undervektig??

Og når babyen enda ikke har blitt så aktiv med å krabbe eller gå så er det vel kanskje ikke så rart de kan veie litt mye????

Er det noe rart at det i dag er flere ungdommer som utvikler spiseforstyrrelser da det er så stor fokus på vekt(mer enn før synes jeg-særlig overvekt)...det følger dem fra fødselen av ..

Jeg husker da helsesøster på ungdomsskolen skulle veie og måle oss.. og da det var min tur bablet hun høyt om at jeg var 20% overvektig....... ikke lenge etter utviklet jeg spiseforstyrrelse...

Fortsetter under...

Jeg har 3 barn, hvorav mellomste som er gutt var tungvekter frem til 6 mndrs alderen. Jentene er begge lettvektere.

Helsesøster sa aldri noe på vekta til gutten, mens jeg har fått litt hevede øynebryn på vekta til jenntene.,

Generelt synes jeg helsestasjonen er litt vel opptatt av disse kurvene sine.

Gutten min har ligget litt over på vektkurven siden han ble født, den har flatet litt ut nå ved 6 måneder. Men helsesøsteren har hele tiden sagt at det bare er flott at han er god og rund. Så her har jeg ikke opplevd noe mas om vekten. Og alle jeg kjenner sier også at det er bare fint at han har litt ekstra å "gå på"..

Jeg har ikke hørt noe negativt om at Guro har gått opp i vekt, bare at det er fint og flott og at hun følger kurven sin veldig bra. Men det er vel gjerne "ekstrem-tilfellene" som får høre det?

Personlig mener jeg det ikke fins noe i verden som er så deilig som lubne babyer!

Jeg har ikke opplevd det, selv om jeg hele tiden har hatt en stor gutt. Nå får han ikke lenger morsmelk pga ammeproblemer, og da må jeg innrømme at jeg er ganske opptatt av vekten hans. Jeg er redd for om han kan bli disponert for overvekt. Men får de morsmelk, så er det jo ikke noe problem, så vidt jeg har forstått.

Annonse

Mine har alltid ligget over snittet, men har vært lange så de fleste av dem har ligget litt under på vekt i forhold til lengde. Minsten er over snittet på alt, men som de andre blir han fullammet og jeg får kun kommentarer på hvor stor og sflott gutt vi har.

Selv har jeg alltid vært naturlig tynn(har nå kommet meg opp i normalvekt) og fått kommentarer på det, noe som heller ikke er moro. De overvektige blir _til en viss grad_ tatt hensyn til når det gjelder vektkommentarer, men vi som er tynne ser ut til å være "fritt vilt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...