Gå til innhold

23uker, nå kommer kiloene

casber

Anbefalte innlegg

skal si jeg ble overrasket da jeg kom hjem fra hytta og veide meg etter påsken. Først litt om meg. Jeg har termin i august med tvillinger, toeggede.Har vært plaget med ekstrem svangerskaps kvalme så frem til uke 21 hadde jeg lagt på meg 2kilo. Etter uke 16 har jeg ikke kastet opp og formen har vært relativt bra. Men nå på 14 dager har jeg lagt på meg 3kilo. Magen har blitt en del større og det strekker i sidene hele tida. Leste om faren for for mye fostervann. Er det vanlig å begynne å legge på seg så mye nå? På så kort tid? Har du noen erfaringer å dele?

Fortsetter under...

Hei, hei:) Jeg har termin i juni med tvillinger, toeggede. Jeg hadde også kun lagt på meg ca 2 kg frem til ca uke 21-22. Etter dette har vekta skutt i været. La på meg ca 2 kg i uken frem til de siste to ukene. Er i hovedsak magen som har vokst, samt har man jo fått mer blod og litt vann i kroppen. I følge jordmorden min så er det veldig vanlig å legge på seg mer i denne perioden, og nå (er i 31+3 i dag) legger jeg på meg ca 0,5-1 kg pr uke. Så det er nok helt vanlig at du legger på deg mere nå. Magen vil strekke seg mer og mer... føles som om jeg holder på å sprenges for tiden :) Lykke til videre i svangerskapet!

Annonse

takk for mange fine svar. Godt å høre at flere har det som meg. Akkurat nå er det godt å være gravid, for nå er våren endelig kommet her på østlandet. Er så fryktelig lei regn, snø, bobledresser og rennende snørr. 2åringen min er helt enig og nyter nå sandkassa si. Godt med sol men jeg merker allerede at en blir fort varm i sola. Om tre dager har jeg kontroll hos overlegen på sykehuset med ultralyd.Da er jeg i uke 23. Noen som har noen tips om hva den kontrollen går ut på? Hvor ofte skal jeg gå til kontroll nå?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...