gl@dmor Skrevet 18. april 2006 #1 Del Skrevet 18. april 2006 Vanligvis går all mat ned på høykant, men i det siste har Sander hatt dårligere matlyst. Virker som han er litt lei av både grøt og middagsmat. Prøver å variere, men nå SKAL jeg bli flinkere til å lage både middagsmat og fruktpuré selv... Hva liker barna deres best - ferdigkjøpt eller hjemmelaget mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. april 2006 #2 Del Skrevet 18. april 2006 har hatt akkurat det samme problemet her, men det har vært med hjemmelaget middag og grøt. Jeg har derfor kutta ut grøt til frokost og gir heller brød en periode. Og så har jeg gitt han glass nå og så gir jeg han hjemmelaget om en stund igjen. Poden her har spist alt mulig fram til nå. Men han er nok lei tenker jeg, så da får jeg prøve og variere litt en periode.. Lykke til videre med maten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 18. april 2006 #3 Del Skrevet 18. april 2006 fikk beskjed fra hs å variere mellom grøt og brød...middagene er jo varierte selvom det er glass,men hvis man i tillegg gir hjemmelaget i blant, så skulle det jo være variasjon nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsNina Skrevet 18. april 2006 #4 Del Skrevet 18. april 2006 Johan her liker best kjøpt mat...ingen tvil om det! Men, han blir matlei i løpet av ett måltid.... For å få ham mett har vi ofte utrolig mye forskjellig mat bare i løpet av ett måltid...En dag her var jeg virkelig desperat, det ene måltidet bestod av grøt, middagsrester fra forriigedagen, fruktpure, skive, skive med syltetøy, pærebiter, bananbiter, potet, kokt gullerot og erter (rester fra kjøleskapet igjen ja), vann, saft og juice! Ikke alltid lett å få i gutten mat nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M&O+1 Skrevet 18. april 2006 #5 Del Skrevet 18. april 2006 Mia liker bare grøt og frukt hun nå:-( Middag har vi aldri fått i henne da,men brød har hun likt kjempegodt - helt til nå! Spytter det bare ut igjen (har vi prim på kan hun suge av den først da ..hihi) Så - hun får grøt til frokost og kvelds - dette sluker hun! Skive + frukt til lunsj - da ender det opp med at hun spiser BARE frukt (el fruktpure) Middag tilbyr vi henne HVER dag - ALLE middagsglass er prøv + jeg lager alt mulig hjemmelageet - men NEITAKK:-( Det blir som regel fruktpure til middag også... Vet ikke hva annet jeg kan gi henne jeg?? (kan ikke gi flere måltider med grøt heller pr dag- da blir hun så hard i magen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 19. april 2006 #6 Del Skrevet 19. april 2006 Gutten min har likt Hipp sine middagsglass men virker som han er lei nå. Jeg har prøvd hjemmelagd mat før men han har ikke likt det. Men i det siste er det kun hjemmelagd som går. Han vil absolutt ha det vi spiser og det er jo ganske praktisk + at vi må tenke over hva vi stopper i oss. Det siste jeg lagde likte han kjempegodt. Jeg kokte potet, gulrot, purre, squash og moste med gaffel. Så kryddet jeg med litt curry og litt hvitløk. Han spiste en stor porsjon. Jeg tenkte jeg kunne ha det som basis og kun putte i litt kylling, kjøtt eller fisk. Han liker fortsatt frukt av både Nestle og Hipp men jeg lager endel pure`selv. Det beste han vet er pærepure. Jeg har også tilbytt ham bærpure`og bruker da speltgrøt i før å få den litt fastere i konsistensen. Han liker blåbær, bringebær og faktisk ripsbær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebf Skrevet 20. april 2006 #7 Del Skrevet 20. april 2006 min gutt har brødnekt, lukker munnen når han ser brødet hehe så her går det i melk,middag og grøt middag er veldig forskjellig, han får bare hjemmelaget så prøver lage litt variert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gl@dmor Skrevet 20. april 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 20. april 2006 Nå går det heldigvis litt bedre med maten igjen. Har prøvd musligrøt for 1-åringer og den likte han godt. Ellers liker han skive med prim. Det ser ut som han liker best middagsmat som er litt krydret. Det går sikkert litt opp og ned, ikke alltid vi "voksne" har like bra appetitt heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå