LIFE73 Skrevet 18. april 2006 #1 Del Skrevet 18. april 2006 Var hos jm i dag. Hodet ligger rett ved bekkenkanten, synes jeg hun sa. Ellers ingen tegn til verken rier, slimpropp- eller vannavgang. Formen er fin, sover godt og føler at det ikke kommer til å skje noe som helst de nærmeste dagene. Noen med erfaring ang. manglende festing av hodet før fødsel? Vil dette kunne komplisere fødselsen? Hva hvis de må sette igang fødsel to uker på overtid uten at hodet er festet? Uten at man er moden i det hele tatt? Skrekk og gru... Jm tipper at babyens vekt nå ligger et sted mellom 3,5 og 4 kg. Hvor mye vil den vokse videre på to uker? Hva er vanlig? Noen som vet? Er også lei av å lese alle skrekkhistoriene om fødsler...Men føler at jeg bare MÅ siden jeg ikke har peiling på hva jeg går i møte... Kan virkelig fødselen starte som lyn fra klar himmel i min situasjon? Det virker så usannsynlig.... Noen med erfaring her? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4791978-april-termin-i-morgen-hodet-ikke-festet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigergutt Skrevet 18. april 2006 #2 Del Skrevet 18. april 2006 Hei du! Jeg var hos legen 31 mars, og hadde termin 6 april. Den gang sa legen at hodet ikke var festet, og at ingen ting tydet på at jeg skulle føde før termin. Jeg ble ordentlig deppa, for jeg var så klar for å bli ferdig med dette og få babyen ut. Videre sa legen at det hodet til en baby kunne feste seg rett før en fødsel, og at hodefeste ikke var noen indikasjon på om man var fødeklar eller ikke. Samme natt (altså natt til 1 april) gikk vannet, og babyen var født 22 timer senere. Jeg fikk hele tiden estimert et stort barn, og hadde grudd meg litt til dette. Babyen var anslått til 4,6 - 5 kg ved fødsel. Ida veide kun 4070 gram og var 50 cm stor. Min fødsel varte i 22 timer. 20 av timene var helt greie. Hadde ikke noe særlig vondt. Jeg gikk oppe, løste kryssord, så på tv, dvd...etc... De siste 2 timene var selvfølgelig vonde - akkurat som forventet. Men, da er du så dritt lei av hele greie og vil bare trøkke ut ungen.....om du skjønner. Jeg fødte helt uten smertestillende (skulle egentlig hatt epidural), og ville nok hatt epidural om jeg skulle gjort dette igjen. Jeg var spent på om jeg ville skjønne om fødselen var i gang, og det var ikke noe problem. Her fosset vannet, og det var umulig å ikke skjønne at nå startet "moroa". Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4791978-april-termin-i-morgen-hodet-ikke-festet/#findComment-4792864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå