Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Hei!! jeg vurderer og gå høyskole til høsten.. men jeg har lyst på mitt neste barn om 2 års tid.. hva skjer da? Og hvordan blir det gjort med studielån.. lønner det seg eller ikke?
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Jeg fikk barn midt i mitt 2. studieår. Man får permisjon fra skolen i ett år (noen steder kan man og velge ett halvt år) eller man kan velge bort permisjonen helt om man ønsker å studere med bebis. Uansett, om man har rett til studielån fra lånekassen får man i 3 uker før fødsel og 42? uker etter fødsel utbetalt fødselsstipend. Det vil si du får alt som stipend, ingenting som lån. I tillegg får du 1295 kr ekstra i støtte pr mnd...forsørgerstipend. Se på www.lanekassen for kalkulator mm. Min sambo får også 1295 kr i tillegg pr mnd i forsørgerstipend, han er også student:o) Jeg må si jeg trives godt med å studere litt og ha bebis samtidig...men hver sin smak da! Håper nå på plass i studentbarnehage fra høsten av....mye billigere enn vanlig barnehage. Lykke til med valget:o)
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Du får jo og engangsstønaden fra trygdekontoret på ca 34000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå