Camomilla73 Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Unggen min på 11 uker dier som regel bare 5 minutter av gangen (om morgenen ca 15 minutter). Jeg ammer ham ca 12 ganger i døgnet og han er glad og tilfreds, men jeg synes 5 minutter er lite. Da han var "liten" ammet jeg ham 30 minutter av gangen, men nå vil han ikke mer enn de 5 minutter. Har noen prøvd det samme eller har gode råd?
Luca Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Syns 5 minutter 12 ganger i døgnet hørtes heller MYE ut jeg da. Her suger lillesnupp en ca 5 minutter også, men hun er sulten bare 5-6 ganger i døgnet(hver 4. time på dagen og en gang mellom 2000-0700) Noen suger jo mer effektivt enn andre, så her får snuppa ihvertfall i seg nok...vokser og blir stor og jeg har mer enn nok melk:-) Hun er 3 mnd.
Camomilla73 Skrevet 18. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2006 Takk for svar. Godt å høre at det er andre "vampyrbarn" som er effektive sugere. :-) Gutten min veier også det han skal, blir bare litt bekymra når ammemønsteret endrer seg. Men det er vel ikke så mye som heter mønstre og vaner når man er 11 uker...
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Her er det som regel 10 min (inkl en rapepause i midten) hver 3. time på dagen og en gang på natta. Tulla mi er 4 mnd, og slik har vi hatt det leeeenge på dagtid, men på natta har det nettopp gått fra mange amminger til bare en. Godis:o)
Camomilla73 Skrevet 18. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2006 Lurer egentlig også på om ungen får i seg den fete melka når han bare ammer 5 minutter av gangen. Noen som vet?
Luca Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Ja, faktisk når du sier det. Det er noe jeg også har tenkt på, om hun får i seg den siste melken. For når hun slipper tak tror jeg det er fordi hun har fått nok, ikke fordi det er tomt. Og da er jo den feteste melken igjen tenker jeg. Men har egentlig slått meg til ro med at naturen er jo så finurlig, så snuppa mi får nok i seg den mengde og den type melk hun skal ha. håper ihvertfall at det er slik:-)
Camomilla73 Skrevet 19. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2006 Har vært på helsestasjonen i dag og de sa at det var helt fint at babyen bare dier 5 minutter av gangen. Helsesøster refererte til en undersøkelse som viste at normale barn etter 2 minutter har intatt 50% av måltidet og etter 4 minutter har intatt 95%. Så 5 minutter skulle være fint i følge henne. Men det kunne allikevel være moro å høre hvor lenge dere andre med barn på samme alder (11 uker) ammer... :-)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Gutten min elsker å ligge ved puppen å kose seg..så han har kunnet ligge å drikke å sutte lenge. Men da har han selvsagt ikke drukket hele tiden. Men i det siste har han begynt å bli så nysgjerrig på alt rundt han, og drikker også mer effektivt. Så nå kan måltidene være over på 10 min (tilsammen på begge bryst).
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Datteren min er glupsk, ferdig på 5 min.
mmm pannekaker er godt :) Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Oj jeg har en gutt på snart 7 uker og jeg ammer gjerne over 30 min hver gang jeg. Han begynner å gråte hvis jeg tar han av brystet tidligere. Er dette unormalt??
Milletrille Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Frøkna her har også vært veldig kjapp ved puppen nesten fra dag 1. Sjelden jeg ammer mer enn 5 minutter. Alt fra 1-4 timer i mellom hvert måltid. Hun legger på seg akkurat som hun skal Sv.mor må jo si hver gang at jeg må amme lenger, og nei hun er jo ikke mett nå, må nok få litt til.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå