Gå til innhold

Er det noe som heter Å ikke ha tid til amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller? Har man da tid til barn?

Jeg sluttet amme etter 3 mnd., men ikke fordi jeg ikke hadde tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tid er vel noe av det jeg har mest av... Når en er ute i permisjon har en vel tid til å amme, men ikke alle er i permisjon. Mange jeg kjenner som bare fikk engangsstønad da de fødte var ute i jobb igjen fort, og da blir det mindre amming. Og etter endt permisjon og start på jobb vil jo det også påvirke.. Men jeg mener hvis en får til amminga bør en ta seg tid til det ja! Har det ikke så travelt vel.......... Har jo regler for dette for de som er i arbeid og.. De har rett på fri for å amme..

Skrevet

Om man ikke har tid til å amme, så har man vel i grunnen ikke tid til mye...barnet må jo ha mat åkkesom! Om maten kommer fra pupp eller flaske så tar det vel ca like lang tid ;)

Skrevet

om du har flere unger som springer rundt deg og krever sitt, da er det vel ikke alltid man har tid til å amme.... det går jo faktisk litt fortere med flaska...

men, på den annen side så må jo barnet ha mat uansett... så hvis du ikke har tid til det, så har du vel ikke tid til å ha barn i utgangspunktet...

Skrevet

Har du opplevd at noen har brukt dette som unnskyldning for ikke å amme?

Skrevet

Ja. Synes det er på kanten. Fy så mye pepper jeg fikk da jeg sluttet etter 3 mnd. (av helsesøster spes.). Men jeg hadde ikke nok næring i melka. Fødselsdepr., lite matlyst = lite melk og næring. Skulle ammet mye lenger hadde jeg orket og kunnet.

MEN å ikke ha tid, og så er det 1. barnet??!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...