Twintipp og himmelblå Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Mammaen min er sosionom og hun har vel en 350.000,- i året, vet ikke førskolelærer, men mannen min er allmenne lærer og tjener vel sann ca. det samme. Men, får ekstra tillegg for ansenitet og videreutdanning osv. Tipper en sosionom tjener bedre enn en førskolelærer.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Det kommer selvfølgelig an på hvor lenge man har jobbet. Jeg jobber som pedagogisk leder og har 272.000, har jobbet i tre år. Tror sosionomer ligger på rundt det samme.
mie76 Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Førskolelærere og sosionomer tjener ca det samme. En sosionom startet på 255 000 og ender på 295 000 etter ti år. Dersom man jobber turnus, får man selvfølgelig litt i tillegg. I en vanlig todelt turnus, ca 20-30 tusen, avhengig av hvor mange kvelds- og helgetimer. Dersom man tjener 350.000 som sosionom, har man en høy stilling eller en spesialstilling som krever videreutdanning, det vil være vanlig bl.a. for avdelingsledere innen helse- og omsorg... En almennlærer, derimot, tjener som regel veldig mye mer og har flere trinn oppover, kan tjene opp til 400.000 med tilleggsutdanninger. En lærer får automatisk tillegg for ekstra vektall, mens det gjør ikke en sosionom, da må denne ha en spesialstilling. F.eks klinisk sosionom...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Har jobbet som ped.leder i 5 år. Har 285.000. Dårlig betalt!
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Hehe, her er det en som kan leksa si ja=o) Mamma jobber som leder ja, innenfor et rusprosjekt, så kanskje derfor hun og sambo tjener bortimot det samme. Hadde bare innbilt meg at en sosionom tjener mer, i.o.m at det er høyere poenggrense for sosionomstudiet.. Men, der kan du se;-) Men, tror nok sosionom er et tyngre studie om du er i tvil om hva du vil studere.. Du kan jo gå inn å lese studieplanene, så vil du kanskje få et innblikk i hva det omhandler. Lykke til da.. Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå