Gå til innhold

Juni: vaske lekene...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg vasker ikke nye leker lenger. Men jeg vasker dem om de har blitt skitne eller støvete.

Har ikke tatt frem duploen enda (har maaaasssse duplo fra de to andre), men når jeg gjør det så kommer jeg til å gi dem en omgang i oppvaskmaskinen. Det blir nok den eneste ganger jeg vasker dem før han er ferdig å bruke dem - men jeg synes det kan være greit når de har lagt så lenge - og han spiser jo fremdeles på ting.

Jeg må innrømme at jeg er av typen som har med egne leker når jeg går på besøk med liten baby (ikke nå lenger da). Har det med på helsestasjonen også jeg. En baby på 6 mnd ligger jo og sutter på lekene hele tida - og du kan tenke deg hvor mye virusinfeksjonssmitte det ligger i lekekassene der. Helsesøster sa de vasket lekene en gang i uka -da er det mange surklete og forkjølete barn som smatter på de samme lekene og smitter hverandre ja...

Og har vi noen små kompiser på besøk som er snørrete så gjør jeg gode miner til slett spill mens de er der - og så vasker jeg de lekene ungen har spist på når de har gått. Ikke med antibakteriell såpe - men helt vanlig såpe og vann.

Men, før noen iler til og sier at jeg er hysterisk - så vil jeg nok en gang si at jeg har sluttet med egne leker på helsestasjonen og på besøk (men snørrer et fremmed barn på en bitering hos oss - ja, da vasker jeg den...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4791260-juni-vaske-lekene/#findComment-4798490
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...