Gå til innhold

Et lite spm ang nedtrapping av nattamming..(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt etter råd fra helsesøster og søvnekspert å begynne med "skrikenetter" for å få min 6 mnd gml sønn til å spise kun en gang i løpet av natta. Måltidet er ca 23-24-tida. Etter dette skal jeg kun trøste han mens han ligger i sin egen seng og ikke ta han opp. Dette skal jeg gjøre frem til kl.6 da jeg må regne med at det er morgen.

Et problem som har oppstått nå et par netter er at han skriker fra litt før kl.5 (noen netter fra kl.3 med små pauser i blant) også holder han på helt til klokka er 06! Og da må jeg jo ta han opp siden det er morgen..men da skulle man jo tro at han tar det som "belønning" da og tror at det hjelper å skrike, også er alt bortkasta??

HVa tror dere? Hva kan jeg gjøre for å unngå dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei vi gjør det samme..han våkner feks 10 over 6 og skriker...da får han pupp.men ikke mellom 00-06.00 det hender jeg tar han opp men legger han ned når han har roet seg litt.vi har drevet på 6 dager men han våkner stadig men leter ikke lenger da:)

Skrevet

Gjorde litt av det samme. Hadde to-tre nattamminger og startet først med at ho ikke fikk mat mellom 24 og 04. Utvidet tia når dette gikk greit. Det du kan gjøre er å la en klokke pipe når klokka har blitt mange nok, da forbinder han etterhvert klokka med mattid, slik at han ikke tror det er belønning for skrikinga!

Men spiser han nok på dagen til å ikke amme mer enn en gang på natta? Jeg avvennet ikke før ho var 7-8 mnd og spiste 4 måltider med fast føde om dagen. Og ammer fortsatt en liten gang per natt.

Etter en sykdomsperiode med mye amming måtte vi til igjen. Men tok jeg inn vogna og lot henne sove der. Rugget på vogna såfort ho småvåkna, og da sov ho mye lengre. Ho sov vel i vogna en to uker men det var mye lettere å gjøre det slik enn å høre på skriking! Og det gikk helt fint når ho kom over i senga igjen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...