Gå til innhold

Hvor lang tid tok utredningen til barnet deres?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra vi kom til på BUP så tok det 1 år,men det var verre å bli trodd på syntes jeg.. De mente han bare hadde uspesifikke adferdsproblemer.. Så i 6 år slet jeg med å bli trodd.. Jeg koblet inn Barnevernet og da begynte ting å skje utrolig nok.. Gjennom de har vi nå støttekontakt til gutten.. 6 timer i uken fikk vi og var visst veldig heldig :)

Annonse

Det varl ang venteliste på å komme inn på BUP. Men når vi først var kommet innenfor fikk han diagnosen på 3-4 mnd. De var igjennom mange ulike tester. men det tok jo også litt tid med utprøving av medisiner. Hvor vi da prøvde 3 uker, hvor vi ikke visste hvilke uker som inneholdt medisin, og hvilke som ikke inneholdt.

Hei!

Jeg jobber som psykolog i BUP og har som hovedområde å utrede for hyperkinetiske forstyrrelser (adhd)..

Mange opplver nok at det tar lang tid å få diagnosen, men som oftest er det jo fordi det tar lang tid å stå på venteliste hos de forskjellige instansene. I gjennomsnitt bruker jeg kanskje tre måneder på å avklare om det er denne signosen som ligger i bunn, eller om det er andre årsaksforklaringer. Det er jo selvfølgelig vanskelig å finne ut av i mange situasjoner, men som noen over her skrev er ofte mye gjort av førstelinjetjenesten.

Hovedmålet til psykisk helsvern (tidligere benevnt som psykiatrien) er jo nettopp å kvailtetssikre arbeidet som gjøres på en god nok måte samtidig som ikke folk skal vente lenge på å få en avklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...